baza-znanja Mala Jupiter Škola

Ključne riječi – Istraživanje – Mala Jupiter Škola 1. Tjedan II

ISTRAŽIVANJE KLJUČNIH RIJEČI

Ključne riječi

Ključne riječi

Odaberite prave ključne riječi -> Prave ključne riječi mogu vaš oglas dovesti do pravih korisnika

Ključne riječi su gdje sve počinje. Tako vas ljudi i pronalaze.

Dobivate li promet koji vam i treba? 

Odabir pravih ključnih riječi može vam zaraditi više novaca, donijeti više prihoda, a odabir pogrešnih će vas i oštetiti. 

U ovom dijelu, podijelit ćemo s vama i alate za istraživanje ključnih riječi. Ostanite do kraja 🙂 

Što su ključne riječi? 

Ključne su riječi jedna riječ ili skup riječi (fraza) koje će nas učiniti vidljivijima kod pretraživanja, one govore o sadržaju koji se nalazi na stranici. 

Gdje koristiti ključne riječi?

Ključne riječi za SEO optimizaciju koristite u naslovnim oznakama, meta opisu, URL, H naslovima, ALT tagovima i sadržaju na web stranici. 

Disclaimer: Korištenjem ključnih riječi u meta opisima neće direktno utjecati na pozicioniranje stranice na tražilicama, ali će pomoći u povećanju CTR.

Nemojte pretjerati s količinom ključnih riječi u naslovnim oznakama, meta opisu, URL, H naslovima, ALT tagovima i sadržaju na web stranici. 

Važnost ključnih riječi

Ne koristite li ključne riječi na mjestima spomenutima u gornjem dijelu teksta, nikada se nećete prikazati visoko u rezultatima pretraživanja potencijalnih klijenata. 

Vaš je primarni cilj povećanje prometa koji dolazi kroz organske rezultate pretraživanja, a vrlo je važno povećanje prometa od strane korisnika koji su povezani s vašim proizvodima ili uslugama. 

Kako biste kreirali web sadržaj koji će se pozicionirati visoko na tražilicama i dovoditi promet na web, neophodno je spoznati tko su vaši korisnici i što pretražuju.

Karakteristike ključnih riječi (KW)

Mjesečni broj pretraživanja ključnih riječi

Ovo je jedna od važnijih metrika za ključne riječi. Ulaganje vremena, truda i novca u optimizaciju web stranice za kw koje imaju velik broj pretraživanja zasigurno će rezultirati većim brojem posjeta. 

Konkurentnost ključnih riječi

Bez obzira na mjesečni broj pretraživanja određene ključne riječi potrebno je provjeriti konkurenciju i ustanoviti koliko će zahtjevno biti pozicionirati web stranicu za pretraživanje koje sadrži određenu ključnu riječ. 

Cijena po kliku za ključnu riječ

CPC je izuzetno važna metrika za Google Ads oglašavanje. Bez toga teško je predvidjeti budžet i okvirnu cijenu po kliku. Pri definiranju ključnih riječi provjerite mogu li vam one generirati prihode, kao i koliko se konkurencije natječe za njih.

Head tail i long tail ključne riječi

Ključne riječi možemo klasificirati kao glavne ili egzaktne i ključne riječi sa specifičnom kombinacijom riječi. Uzmimo za primjer online stranicu s receptima. Egzaktne kw za ovaj primjer su “kolač”, “recepti”, “ručak”,  za te će se riječi biti vrlo teško pozicionirati na prvo mjesto pretraživanja. Pozicioniranje glavnih ključnih riječi daleko je jednostavnije.

Važno je napomenuti da ukoliko netko pretražuje ključnu riječ “recept” ne znamo traži li ta osoba zaista recept za današnji ručak ili samo fotografije recepta. Dok korištenjem long tail ključnih riječi ispunjavamo želju korisnika da pronađe sadržaj koji ga uistinu zanima.

Posjedujete li web stranicu s receptima, logički naslovi vaših odredišnih stranica i blogova bit će povezani s izradom i pripremanjem recepata. 

Primjeri naslova za blog objave mogu biti: “Video recept bakinog kolača” ili “Bakini kolači zapečeni u pećnici”. 

Naslovi odredišnih stranica mogu biti “Bakini recepti” ili “Bakini kolači”. 

Naša je preporuka građenje sadržajne strategije oko long tail ključnih riječi, jednom kad se uspješno pozicionirate za long tail keywords rezultati za head tail ključne riječi doći će uz minimalne napore. 

Ključne riječi – Besplatni alati za istraživanje

Google Keyword planner

Google Keyword planner nalazi se u sklopu Google Ads alata za izradu PPC oglasa. Oblik oglašavanja Pay per click odnosno plaćanje po kliku omogućuje da svakim klikom dođete do stvarnog kupca.

Google Ads platforma je na kojoj sami birate iznos koji ste spremni platiti za klik na oglas, također možete birati ključne riječi za koje želite da se vaš oglas pretražuje.

Google Keyword planer besplatan je alat koji može prikazati broj mjesečnog pretraživanja, pretpostaviti CPC (cost per click) i predložiti nove ključne riječi.

Nezaobilazan je alat za izradu Google Ads oglašavanja, a može uvelike pomoći i u planiranju ključnih riječi za SEO.

Google Trends

Google Trends alat je koji korisniku omogućuje pregled učestalosti pretraživanja određene ključne riječi ili fraze. Google Trends ne prikazuje broj pretraživanja na mjesečnoj bazi, ali pomoću Google Trendsa moguće je vidjeti sezonalnost pretraživanja i odnos popularnosti ključnih riječi u određenim područjima.

Google Trends svake godine prikazuje trendove pretraživanja u svijetu pa tako i u Hrvatskoj. Ako želite saznati što se pretraživalo u 2018., pročitajte blog objavu Što su svijet i Hrvatska guglali u 2018. godini?

Google Ngram

Pomoću ovog alata možemo provjeriti kako su se u povijesti ključne riječi spominjale u knjigama. Kako je to moguće? Google je skenirao gotovo sve knjige u nekim od najvećih knjižnica na svijetu – knjižnice na Sveučilištu Harvard, Cambridge, Standford i dr. Tako možete provjeriti kada se počela spominjati određena riječ u društvu i knjigama.

Ubbersugest

Tvorac ovog alata je Neil Patel a njegovi alati su besplatni za ograničeno korištenje i omogućuju dublje istraživanje ključnih riječi. Postoji i plaćena verzija.

Alat omogućuje prikaz:

  • broja mjesečnog pretraživanja
  • ideja za kw
  • ideja za sadržaj
  • SERP analizu

Osim za istraživanje i planiranje ključnih riječi, alat se može koristiti za analizu poveznica. 

Jupiter Media – HRanky

Odličan alat koji je potpuno besplatan za istraživanje ključnih riječi i mnogo više od toga.

Alat imate na našem webu pod tagom BESPLATNI SEO ALATI

A ako napravite potpuno besplatan account, dobivate pristup bazi od čak 50 SEO alata.

Plaćeni alati za istraživanje ključnih riječi

Moz Keyword Explorer

Moz je jedan od boljih alata za SEO. U besplatnoj verziji moguće je napraviti do 10 pretraživanja mjesečno što je za početni stadij istraživanja ključnih riječi sasvim dovoljno.

Nakon odabira lokacije, odnosno jezika, možemo pregledati statistiku za određenu ključnu riječ pa je tako moguće vidjeti broj mjesečnog pretraživanja, težinu pozicioniranja, prijedloge ključnih riječi i izgled SERP-a.

Moz je alat ugodnog i jednostavnog dizajna koji omogućuje istraživanje ključnih riječi u besplatnoj i plaćenoj verziji.

Ahrefs Keyword Explorer

Ahrefs je naš plaćeni favorit za istraživanje ključnih riječi jer konstantno ulaže u razvoj infrastrukture i definitivno daje najtočnija i najdetaljnija istraživanja ključnih riječi.

Pomoću Ahrefs Keyword Explorera moguće je dobiti ideje za kw na četiri načina:

  • podudaranje izraza (Phrase match)
  • imaju iste ključne riječi (Having same terms)
  • također se pozicioniraju za (Also rank for)
  • prijedlozi za pretraživanje (Search suggestions)

Osim za ključne riječi, Ahrefs je odličan alat za građenje poveznica pa ga i mi upotrebljavamo kada gradimo poveznice našim klijentima.

Jupiter Media

Facebook