baza-znanja

Oglašavanje lijekova i medicinskih proizvoda

oglašavanje lijekova

Oglašavanje lijekova oduvijek je kontroverzno u Ad sistemima

Smiju li se oglašavati lijekovi i medicnski proizvodi i pod kojim uvijetima?

Da, lijekovi i medicinski proizvodi mogu se oglašavati na Facebooku i Instagramu, ali pod strogim pravilima koja se moraju poštovati kako bi oglasi bili odobreni. Meta (vlasnik Facebooka i Instagrama) ima jasne smjernice za oglašavanje takvih proizvoda, posebno zbog regulatornih ograničenja i osjetljivosti medicinskog sadržaja.

1. Pravila za oglašavanje lijekova

  • Receptni lijekovi: ZABRANJENO je oglašavanje lijekova koji se izdaju na recept. Oglasi ne smiju promovirati prodaju, kupnju ili uporabu takvih lijekova.
  • Bezreceptni lijekovi (OTC): Moguće ih je oglašavati, ali samo uz prethodno odobrenje Facebooka. Također, oglasi moraju biti usmjereni samo na zemlje u kojima su ti lijekovi legalno dostupni bez recepta.

2. Pravila za medicinske proizvode

Medicinski uređaji i proizvodi mogu se oglašavati, ali postoje određeni uvjeti:
✔ Moraju biti legalni i odobreni od regulatornih tijela (npr. CE oznaka u EU)
✔ Oglasi ne smiju sadržavati lažne ili obmanjujuće tvrdnje
✔ Zabranjeno je sugerirati da proizvod odmah ili zajamčeno poboljšava zdravlje
✔ Prikazi prije/poslije rezultata liječenja često su zabranjeni

Ako planirate oglašavanje lijekova potrebno je pažljivo formulirati oglas (tekstualni dio) ali obzirom da Facebook i Instagram imaju novi machine learning proces, sve tekstove koji na slikama ili sve slike koje su sumnjive označavaju crveno te isključuju vaš oglas a potencijalno i stavljaju zabrane na vaš kompletan račun.

Facebook oglas je odbijen zbog kršenja pravila?

Nažalost Facebook podrška je već duže vrijeme vrlo spora i ne nudi dostatne informacije klijentu posebice u slučajevima kada je vaš oglas odbijen

Ponekad se zbog kršenja oglasa vaš korisnički račun može blokirati te ga ne možete više koristiti za puštanje bilo kakvih reklama na Facebooku ili Instagramu.

Evo nekoliko glavnih razloga koje trebate revidirati na vašem oglasu kako bi bili sigurni da on zadovoljava ad guidelines koje Facebook i Instagram gledaju.

Npr. Često dobijemo upit od dentalnih / stomatoloških ordinacija – zašto je oglas odbijen kada je prikazan rad implantanata naš i ne kršimo nikakva autorska prava s našim slikama. Odgovor je jednostavan, Facebook ne dopušta upotrebu prije i poslije slika – posebice onih koji se odnose na medicinske zahvate.

Evo i više osnovnih razloga koje smo prema našem iskustvu stekli i koji se često ponavljaju;

3. Zabranjeni sadržaji u medicinskom oglašavanju i za oglašavanje lijekova

❌ Prikazi dramatičnih “prije i poslije” transformacija
❌ Iskazivanje osobnih zdravstvenih problema (npr. “Patite li od depresije?”)
❌ Lažne tvrdnje, nerealna očekivanja ili jamstva o učinku proizvoda
❌ Oglasi koji ciljano prikazuju osjetljive zdravstvene probleme korisnicima

4. Kako pravilno oglašavati?

  • Koristiti neutralan i informativan ton (izbjegavati senzacionalizam)
  • Uvijek uključiti zakonski potrebne informacije (npr. upozorenja, reference na stručne izvore)
  • Ako se radi o bezreceptnim lijekovima, provjeriti je li oglašavanje dopušteno u određenoj zemlji
  • Oglasi mogu sadržavati informacije o dostupnosti, prednostima i sigurnom korištenju

Ako želite pokrenuti kampanju za medicinski proizvod ili lijek, preporučuje se prvo zatražiti odobrenje od Facebooka kako bi se izbjegla potencijalna zabrana oglasa ili blokada računa.

oglašavanje lijekova

Marketing u zdravstvu 2025

Marketing u zdravstvu na društvenim mrežama specifičan je zbog osjetljivosti teme oglašavanje lijekova, regulacija i povjerenja koje je ključno za pacijente. Ako se pravilno provodi, može značajno povećati vidljivost zdravstvenih usluga i izgraditi kredibilitet. Evo nekoliko ključnih elemenata koje bih posebno istaknuli

1. Edukacija i informiranje prije prodaje

Pacijenti traže pouzdane informacije prije nego što donesu odluku o zdravstvenoj usluzi. Kvalitetan sadržaj koji educira, razbija mitove i nudi rješenja za konkretne zdravstvene probleme pomaže u izgradnji autoriteta.
✔ Objave o simptomima, uzrocima i mogućnostima liječenja
✔ Infografike s jednostavnim i jasnim objašnjenjima
✔ Stručni savjeti i preporuke liječnika

2. Povjerenje i autentičnost

Ljudi žele znati kome mogu vjerovati. Na društvenim mrežama to se postiže kroz:
✔ Prikaz liječničkog tima i njihove stručnosti
✔ Recenzije zadovoljnih pacijenata (uz poštovanje privatnosti)
✔ Transparentnost o postupcima i metodama liječenja

Npr. lažno oglašavanje lijekova može biti kažnjivo, kao što postoji slučaj gdje je Belupo kroz oglase tvrdio da je njihov lijek bolji od drugih. Što dovodi kupce u zabludu.

3. Prilagođen sadržaj – lagan za razumijevanje

Složen medicinski jezik može biti odbojan za publiku. Važno je informacije prezentirati:
✔ Jednostavno i jasno (bez nepotrebnog medicinskog žargona)
✔ Kroz video sadržaj, reels, Q&A formate i animacije
✔ U storytelling formatu – priče o uspješnim tretmanima i promjenama u životima pacijenata

4. Oprez s oglašavanjem i regulacijama

Društvene mreže imaju stroga pravila za oglašavanje u zdravstvu i oglašavanje lijekova:
❌ Ne smije se davati nerealna obećanja (npr. “100% izlječenje”)
❌ Oglasi ne smiju direktno ciljati osobe s određenim zdravstvenim stanjima
✔ Moraju biti činjenično točni i odobreni prema zakonskim regulativama

Kako unutar toga pronaći put do korsinika da se pravila ne prekrše ali da istovremeno korisnik klikne na oglas s namjerom? Potrebno je kreirati iskren i relevantan sadržaj. Isto tako naše bogato iskustvo u facebook i instragam oglasnim kampanjama vam uvelike može pomoći.

5. Interakcija i komunikacija s publikom

Ljudi žele brze odgovore na svoja pitanja o zdravlju. Odgovaranje na komentare, poruke i objavljivanje interaktivnog sadržaja (ankete, kvizovi, Q&A) povećava angažman i povjerenje.

6. Korištenje video formata i live prijenosa

✔ Videozapisi objašnjavaju medicinske teme na pristupačan način
✔ Live sesije s liječnicima omogućuju direktnu interakciju i povećavaju angažman
✔ Instagram i Facebook Reels ili TikTok format mogu se koristiti za kratke, edukativne klipove

Ako imate bilo kakvih pitanja ili želite saznati više na temu oglašavanje lijekova ili marketing u zdravstvu   pogledajte više informacija na našem webu ili zatražite našu pomoć i plan rasta već danas.