baza-znanja Mala Jupiter Škola

On Page SEO – Mala Jupiter Škola 2. Tjedan I

on page seo

Što je On Page SEO? 

On-Page SEO je vrsta optimizacije tražilice koja koristi optimizacije na licu mjesta kako bi poboljšala rang stranice u relevantnim rezultatima pretraživanja.

Uobičajene SEO prakse na stranici uključuju optimizaciju oznaka naslova, sadržaja, internih poveznica i URL-ova.

Ovo je suprotno Off Page SEO-a, što se odnosi na optimizaciju za elemente izvan vaše web stranice. To može uključivati povratne veze ili spominjanje društvenih medija.

Elementi SEO-a na stranici uključuju:

  • Oznake naslova
  • Interne veze
  • HTML kod
  • URL optimizacija
  • Sadržaj na stranici
  • Slike
  • Korisničko iskustvo (UX)

Bez daljnjega, zaronimo u svijet SEO-a na stranici.

Zašto je važan On Page SEO?

Google redovito ažurira svoj algoritam, poboljšavajući njegovu sposobnost razumijevanja namjere korisnika i cjelokupnog korisničkog iskustva nakon što korisnik dođe na stranicu. 

Zato je važno naučiti SEO i držati korak s najboljim praksama.

Osim toga, Google daje prednost korisničkom iskustvu, stoga je ključno razmotriti SEO prakse na stranici u svojoj cjelokupnoj strategiji.

Dobro optimizirana stranica također pomaže Googleu razumjeti o čemu je sadržaj, što mu pomaže organizirati i rangirati vašu stranicu. U suštini, pomažete Googleu da bolje radi svoj posao.

Prema Googleu, “najosnovniji signal da su informacije relevantne je kada sadržaj sadrži iste ključne riječi kao i vaš upit za pretraživanje.”

Ipak, postoji tanka granica. Ne želite unositi ključne riječi ili zanemariti kvalitetu sadržaja. Međutim, Google još uvijek uzima u obzir osnove prilikom rangiranja stranica.

Kako optimizirati svoj sadržaj za On Page SEO?

Optimizacija na stranici usredotočuje se na SEO taktike u vašoj kontroli (drugim riječima: na vašoj web-lokaciji). Zbog toga ćete ponekad vidjeti kako se “On Page SEO” koristi naizmjenično sa “SEO na licu mjesta”.

Postoji nekoliko vitalnih dijelova opsežne SEO strategije na stranici koje ćete morati znati da biste stvorili vrstu sadržaja i web-mjesta koji se dobro kotiraju na stranicama s rezultatima tražilice (SERP) i vode do viših stopa konverzije. 

Proći ćemo i te čimbenike.

Dobro mjesto za početak je analiziranje vaše stranice putem On Page SEO Checker. Ovaj vam alat pruža ideje za optimizaciju u nekoliko SEO kategorija na stranici.

Nakon što spojite svoju web-lokaciju, možete pregledati ideje pod određenim kategorijama ili se skrolati prema dolje kako biste pronašli stranice koje se najviše preporučuju za optimizaciju.

Za početak odaberite postavke lokacije, postavke indeksiranja i postavke uređaja. Zatim uključite URL-ove i ključne riječi za koje planirate optimizirati.

Koristite svoje ciljane ključne riječi u prvom odlomku

Korištenje vaše glavne ciljane ključne riječi u prvom odlomku omogućuje vam da od početka jasno razjasnite svoju svrhu i temu – i za vaše čitatelje i za tražilice.

Zapamtite, algoritam tražilice traži ključne riječi i pojmove koji daju naznake o vašem sadržaju i vrsti informacija koje sadrži.

Dok radite sadržaj, obratite pozornost na uključivanje srodnih ključnih riječi kako biste upotpunili svoju glavnu temu bez spamanja ključnih riječi.

Koristite H1 i H2 za naslove i podnaslove

Ove oznake signaliziraju Googleu da vaš sadržaj ima hijerarhiju – drugim riječima, algoritmu daje jasan obris sadržaja tako da razumije kako ste organizirali svoj tekst.

Zaglavlje i podnaslovi također pružaju ključne savjete o materijalu uključenom u odlomke koji slijede nakon naslova, što tražilici olakšava registraciju važnih informacija o vašem materijalu.

Ne zaboravite da Google također daje prioritet sadržaju koji je usredotočen na korisničko iskustvo. Sadržaj koji se pojavljuje kao golem zid teksta može biti težak za čitanje, posebno za korisnike mobilnih platformi.

Organizirane i lako čitljive stranice olakšavaju tražilicama da odrede o čemu se radi na stranici. Osim toga, korisnici mogu lako preletjeti kako bi pronašli informacije koje su im potrebne.

Stvaranje jasne strukture H1 i H2 oznaka koje zadovoljavaju tražilice temeljna je, osnovna SEO praksa koju biste trebali implementirati prilikom stvaranja sadržaja. 

Također biste trebali revidirati stari sadržaj ako nema oznake naslova ciljane na ključne riječi.

Dajte prioritet vanjskim i internim mogućnostima povezivanja

Uključivanje povezanih vanjskih veza u vaš sadržaj pomaže Googleu o čemu se radi na vašoj stranici.

Ali ne želite zanemariti ni interne veze.

Budite sigurni da je svaka stranica na vašoj web-lokaciji povezana s barem jedne (ili nekoliko) različite stranice.

Kreatori sadržaja često će koristiti interne i vanjske veze kako bi pružili dodatne informacije o temi sadržaja ili dali mjerodavan izvor za činjenicu.

Iako povezivanje s vanjskim izvorima neće izravno pomoći u poboljšanju rangiranja, može izgraditi povjerenje kod vaših korisnika ako znaju da se oslanjate na druge vjerodostojne izvore.

Međutim, snažna interna struktura povezivanja olakšava pretraživačima daljnju interakciju s vašom web-lokacijom, jer mogu kliknuti na vezu i nastaviti istraživati web-lokaciju – smanjujući stopu posjeta jednoj stranici i jačajući pozitivne asocijacije na robnu marku.

Ove veze također pružaju Googleu informacije o strukturi vaše web stranice. Google može vidjeti kako su sadržaji na web-mjestu međusobno povezani. 

Optimizirajte URL-ove

URL struktura vaše web stranice također pruža vrijedne SEO prednosti. Točnije, kada izradite URL koji uključuje važne ključne riječi, postaje očitije tema koju će ova konkretna stranica pokriti.

I tražilice i korisnici trebali bi lako moći odrediti temu na temelju URL-a.

Budite sigurni da su vaši URL-ovi jasni i točni. Budite kratki i izbjegavajte zaustavne riječi.

Optimizirajte Title Tags i Meta opise

Title Tags ili Oznake Naslova pojavljuju se unutar rezultata tražilice ispod URL-a, ali iznad Meta opisa.

Title Tag je faktor rangiranja i također korisnicima koji gledaju na stranicu s rezultatima pruža informacije o sadržaju vaše stranice.

Ovi korisnici gledaju u oznaku naslova kako bi utvrdili hoće li se vaš sadržaj uskladiti s njihovim upitom za pretraživanje. Stoga, jaka oznaka naslova koja sadrži važne ključne riječi može potaknuti više klikova i prometa.

Meta opisi, s druge strane, ne doprinose rangiranju. Ipak, mogu pridonijeti pozitivnom korisničkom iskustvu i većem klikovnom postotku (CTR).

Iako Google prepisuje meta opise više od 70% vremena, još uvijek ih je važno napisati za svaku web stranicu.

Google prepisuje meta opise iz mnogo razloga, uključujući njihovo ažuriranje kako bi odgovarali namjeri pretraživanja. Dakle, iako može biti frustrirajuće vidjeti kako je vaša meta prepisana na SERP-ovima, to je obično najbolje!

Možete koristiti alat za reviziju web-mjesta za provjeru meta-opisa poput duplikata ili meta opisa koji nedostaju.

Pišite jedinstveni, optimizirani sadržaj

Sadržaj dominira u svijetu SEO-a. Jedini Googleov posao je pružiti tražiteljima točno ono što traže, tako da tražilica kao prioritet daje relevantan, vrijedan i optimiziran sadržaj koji ispunjava potrebe korisnika što je moguće potpunije.

Dakle, što je optimizirani sadržaj? To je sadržaj koji uravnotežuje autoritativni tekst potkrijepljen istraživanjem ključnih riječi.

Vaš sadržaj također treba biti jedinstven. To ne samo da će vam pomoći da se izdvojite od konkurencije, već i spriječite bilo kakav slučajni plagijat, koji može negativno utjecati na pouzdanost vaše web-lokacije.

Dodajte i optimizirajte slike

Realnost je da je vjerojatno manje vjerojatno da će korisnici imati interakciju s dugim zidom čistog teksta. I zato – slike, slike, slike! 🙂

Što su vaše slike korisnije, veća je vjerojatnost da će korisnici pokazati veće znakove angažmana.

Usredotočite se na dodavanje slika koje podižu vaš sadržaj. Bonus bodovi ako izradite vlastitu grafiku koju možete podijeliti na društvenim mrežama.

Također biste trebali optimizirati svoje slike. To znači:

  • Pobrinite se da se brzo učitavaju korištenjem strategija kao što su smanjenje veličine datoteke i implementacija lijenog učitavanja.
  • Izrada opisnih Alt oznaka koje tražilici govore što je slika kako bi Google mogao vidjeti sliku kao vrijedan dio sadržaja na vašoj web-lokaciji. Taj alternativni (ALT) tekst također pomaže slabovidnim osobama da koriste stranicu, osiguravajući da mogu u potpunosti cijeniti vaš sadržaj.
  • Odabir naslova i naziva datoteka za vaše slike koji odražavaju sliku i ključne riječi koje želite ugraditi u sadržaj.

Optimizirajte za angažman korisnika

Sadržaj na vašoj stranici trebao bi privući čitatelja i zadržati ga angažiranim. Želite poboljšati njihovo vrijeme zadržavanja na web-lokaciji, a istovremeno smanjiti stopu napuštanja početne stranice.

Ti čimbenici pokazuju Googleu da korisnici cijene vaš sadržaj. To također postavlja temelje za odnos s posjetiteljem, koji će, nadamo se, postati vodeći u budućnosti.

Na svojoj stranici možete kreirati sadržaj koji povećava angažman:

  • Korištenje jasnih naslova koji označavaju temu svakog odjeljka vašeg sadržaja radi poboljšanja čitljivosti
  • Izrada točaka i popisa kako bi se osiguralo da je materijal lakše skenirati
  • Uključivanje slika i videa u vaš sadržaj
  • Stvaranje relevantnih poziva na radnju (CTA) koji potiču korisnike da kliknu i pristupe povezanom sadržaju
  • Imati čist i jasan izgled koji ne odvlači korisnike od vašeg sadržaja
  • Osigurajte brzinu stranice slijedeći najbolje primjere iz prakse za vrijeme učitavanja
  • Uključivanje gornjeg dijela također može povećati angažman – korisnici mogu odmah otići ako ne pronađu ono što traže.

Da biste se izborili s tim, pobrinite se da odmah odgovorite na glavni upit ili temu.

Jupiter Media

Facebook