Na kojim društvenim mrežama se oglašavati?
Oglašavajte se na onoj društvenoj mreži koju koriste vaši postojeći i potencijalni klijenti.
Društvene mreže učinkovit su alat za postizanje vaših marketinških ciljeva.
Instagram je bolja opcija ako se oglašavate u fitness ili modnoj industriji. Facebook će donijeti bolje rezultate trgovini s alatima ili brandu dječje hrane. YouTube oglašavanje je zbog svoje prirode i raznolikosti sadržaja jednako dobar za oglašavanje lijepog kardigana i praktične udarne bušilice.
Na kojim društvenim mrežama se oglašavati?
Prilikom odlučivanja koju društvenu mrežu koristiti, može biti teško preporučiti jednu umjesto druge. Umjesto toga, najbolje je zauzeti holistički pogled na svoje potrebe, istražiti što svaka platforma nudi i krenuti od tamo.
Ipak, neke su društvene mreže bolje opremljene za zadovoljavanje ukupnih marketinških potreba od drugih, a o njima ćemo raspravljati u nastavku.
Oglašavanje na Facebooku
Facebook je najbolja opcija za oglašavanje na društvenim mrežama. Ovu društvenu mrežu koristi dva milijuna Hrvata. Da, svaki dan, dva milijun Hrvata.
Facebook ima gotovo 2 milijarde aktivnih korisnika dnevno, što ga čini jednom od najpopularnijih platformi društvenih medija danas.
Nije iznenađenje da će ga 62% tvrtki iskoristiti za oglašavanje i marketing 2022. godine.
Bilo da ste softverska tvrtka ili tvrtka za odjeću, vjerojatno ćete postići uspjeh na Facebooku. Pogotovo ako koristite njihov alat za upravljanje oglasima i kreirate Facebook marketinšku strategiju koja pažljivo razmatra vašu ciljanu publiku.
Ne brinite, ne morate to znati sami. Zato smo mi ovdje.
Kod postavljanja oglasa možete kreirati publiku koju želite ciljati.
- Prema interesima
- Prema postojećoj newsletter listi
- Prema postojećim kupcima
- Prema lokaciji na kojoj žive
Možete čak ponoviti oglašavanje prema onima koji su posjetili vašu stranicu, a nisu napravili onaj ključan korak – nešto kupili, poslali upit, …
Ukoliko se odlučite oglašavati na ovoj društvenoj mreži imajte na umu da čak 79% korisnika na nju dolazi putem mobitela.
Oglašavanje na Instagramu
Instagram dnevno ima oko 500 milijuna aktivnih korisnika, a 62,7% njegovih globalnih korisnika je u dobi od 18 do 34 godine. Što se tiče aktivnosti korisnika, 70% ljubitelja kupnje izjavljuje da koriste aplikaciju za otkrivanje proizvoda.
Instagram bi bio glavna konkurencija za oglašavanje prije spomenutom Facebooku, no budući da je Instagram u vlasništvu Facebooka, ne možemo baš govoriti o konkurentnosti, zar ne?
One se razvijaju svaka u svojem smjeru i postoje profi trikovi za oglašavanje na svakoj od njih (iako dijele više-manje iste karakteristike), s ciljem da zadovolje zahtjeve različitih korisnika. Tako se na Instagramu sve svodi na objavu slika i videozapisa, dok je FB mješavina vizuala, videozapisa i tekstualnih objava.
S obzirom na to da je Instagram povezan s Facebookom, on koristi Facebookovu postojeću bazu korisnika što je zapravo najveća prednost kada je riječ o online oglašavanju.
Instagram je demografski drugačiji od svojeg starijeg brata Facebooka. Instagram je prepun mladih ljudi, pa je tako čak 90% korisnika mlađe od 35 godina. Na FB-u su takoreći ostali oni od 30-ak pa na dalje. Čini se kako su klinci jedva čekali da i u online svijetu pobjegnu od svojih roditelja i rodbine u petom koljenu. Nitko od njih ne želi da im objave gledaju bake, strine i teta iz Njemačke.
Kroz dogledno vrijeme moguće je da se dogodi još jedan rast popularnosti ove društvene mreže. Razlog će biti vjerojatno IGTV (Instagram televizija) koja omogućuje postavljanje dužih video sadržaja koji su danas postali centar cijelog interneta.
Oglašavanje na YouTubeu
Video je format budućnosti.
Ljudi su sve manje skloni čitanju, fokus im pada ispod 8 sekundi i baš se zato video nameće kao idealan medij.
YouTube ima publiku od preko dvije milijarde mjesečnih korisnika. Ne samo da je platforma gigantska, već je posebno popularna među mlađom publikom. Uzmite u obzir ovu nevjerojatnu statistiku – YouTube doseže više odraslih u dobi od 18 do 24 godine od bilo koje TV mreže.
Predviđa se da će sljedeće godine videosadržaj upravljati više od polovice cjelokupnog web prometa. Ako niste počeli razmišljati o tome kako se video uklapa u vašu dugoročnu marketinšku strategiju, sada je vrijeme za početak. Zapravo, 30% marketing stručnjaka planira uložiti u video više od bilo kojeg drugog formata u 2022.
YouTube u Hrvatskoj koristi čak 61% populacije, a svakodnevno generiraju otprilike 150 milijuna pregleda sadržaja. Obratite se novim ili postojećim klijentima dok pregledavaju YouTube sadržaj. Upadnite im u oči s oglasima koji mogu biti:
- Display ads – Pojavljuju se desno od sadržaja koji gledate, a iznad liste preporučenih videa. Prikazuju se samo na desktop verzijama.
- Overlay ads – Prozirni tekstualni oglasi koji se pojavljuju na dnu videa koji korisnik gleda.
- Skippable video ads – Ova vrsta oglasa omogućuje korisniku preskakanje oglasa nakon 5 sekundi, a može se prikazati prije početka, za vrijeme trajanja ili na kraju video sadržaja.
- Non-skippable video ads – Slični kao prethodna vrsta oglasa, ali bez mogućnosti preskakanja.
- Bumper ads – Ovakvi oglasi su kratki, svega 6 sekundi, koje korisnik ne može prekinuti. Prije nastavka gledanja YouTube videa primoran je pregledati ovakav tip oglasa.
- Sponsored cards – Ovaj oglas može biti poveznica na vaš proizvod, uslugu ili neki drugi YouTube video. Klikom na ikonicu koja se nalazi u gornjem desnom kutu videa otvara se padajući prozor s vašim oglasom.
Odgovor na pitanje iz naslova ne može biti unaprijed određen, ovo su samo smjernice koje su vam, nadamo se, pomogle. Slobodno nas kontaktirajte kako bismo vam pomogli 🙂