Agency Business Marketing

Facebook oglasi u odnosu na Instagram oglase: 6 ključnih razmatranja za proračun

facebook oglasi

Facebook oglasi u odnosu na Instagram oglase

Facebook oglasi ili Instagram oglasi?

Gdje biste trebali dodijeliti proračun za oglašavanje na društvenim mrežama, na Facebook ili Instagram? 

Jupiter Media vam može pomoći u odluci, obzirom na vaše poslovanje, vašu publiku i vašu ponudu. 

Unatoč rebrandingu u Meti – tvrtki koja se ranije zvala Facebook – očekuje se da će opcije oglašavanja na Facebooku i Instagramu ostati onakve kakve ih poznajemo u doglednoj budućnosti.

Nadamo se da će nedavna pozornost javnih rasprava potaknuti tvrtku da riješi svoje nedostatke.

Istodobno, čini se da angažman korisnika s oglasima na Facebooku i Instagramu te izvedba kampanje opravdavaju daljnje ulaganje proračuna za marketing u ove portale.

S njihovim integriranim platformama za upravljanje oglasima, dovoljno je jednostavno proširiti Facebook kampanju proširivanjem na Instagram.

Zapravo, mnogi oglašivači i agencije to rade bez puno provjere, a zatim gledaju na izvedbu na obje platforme kao da je riječ o jednom entitetu. To može donijeti pozitivne rezultate.

Međutim, za najučinkovitiju raspodjelu proračuna i profinjeniju strategiju, preporuča se pristupiti dvama portalima od slučaja do slučaja.

Dakle, kada se treba oglašavati na Facebooku i Instagramu istovremeno i kada je najbolje ići samo s jednim od njih? 

Odgovor ovisi o sljedećih 6 razmatranja:

  1. Doseg publike.
  2. Format oglasa.
  3. Faza razmatranja publike.
  4. Tekstualni materijal.
  5. Organski doseg publike te platforme.
  6. Resursi za upravljanje kampanjom.

Facebook oglasi ili Instagram oglasi?

1. Povećavamo li doseg ako oglašavamo i na Facebooku i na instagramu?

Od siječnja 2021. 75% svih korisnika Facebooka također je bilo na Instagramu. To sugerira potencijal do 25% većeg dosega prikazivanjem vaših Facebook oglasa na Instagramu.

Međutim, kako je to prosjek, stvarni inkrementalni doseg može biti i dosta manji. Kako biste bili sigurni da postoji značajan porast dosega, upotrijebite alat za procjenu veličine publike za procjenu veličine potencijalne publike na svakoj platformi.

Ako je razlika unutar 10%, ne preporuča se trčati i na Facebooku i na Instagramu.

Velika većina korisnika na jednoj platformi to je možda već vidjela na drugoj, a minimalni potencijalni dobici vjerojatno neće opravdati vaš rad na upravljanju i izvješćivanju o toj maloj razini inkrementalne izvedbe.

2. Iskoristite prednosti jedinstvenih formata oglasa svake platforme

Instagram nastavlja razvijati svoje formate oglasa, sada podržavajući čak i neke značajke e-trgovine.

Čak i tako, Instagram je obično odredište za opću inspiraciju i pregledavanje ideja, a ne za korisnike koji su odlučni u transakciji.

U međuvremenu, Facebook obično nema formate velikog utjecaja koji bi oduševili korisnika kao što bi reklama na Instagramu. Iako je uveo Story već prije, oni nemaju jednak domet pregledavanju istih na instagramu. Također, novost je da Facebook uvodi Reels kako bi pratio Instagram, međutim diskutabilno je koliko su reklame na tim platformama isplative.

Gledajući statistiku, često Story oglasi imaju višu cijenu akvizicije.

Razmislite o prikazivanju samo na Instagramu ako je slika dominantna stvar, pogotovo ako je namijenjena da postigne vrlo nezaboravan učinak te sam branding poduzeća.

Kada se kratki video koristi s ciljem povećanja angažmana s videom, Instagram je također preporučeni prvi izbor.

Facebook je bolji fokus za sve strategije “nižeg toka”, posebno za e-trgovinu ili kampanje usmjerene na konverziju gdje će se transakcija dogoditi izvan portala na zasebnoj web stranici.

3. Imajte jasnu sliku motiva svoje publike

Kao što je gore navedeno, korisnici Facebooka i Instagrama imaju tendenciju iskrivljavanja u suprotnim smjerovima kada je riječ o njihovoj namjeri.

Svaka platforma privlači korisnike u svim fazama marketinškog toka. Ipak, Instagram ima tendenciju poticati više ponašanja u gornjem toku potičući pregledavanje i visoku interakciju s elementima vizualnih oglasa.

Facebook, s druge strane, omogućuje korisnicima da kupuju stvari, udruže se za stvari i rade razne druge stvari povezane s transakcijama.

Ako je moguće, pokrenite višestruke pokušaje na obje platforme, ali s različitim kreativnim elementima i porukama tako da svaki napor bude najviše prilagođen namjerama korisnika u svakoj od ovih faza.

Bitno je i razdjeliti dobnu skupinu publika obzirom da su na Facebooku najčešće stariji korisnici, 30+ dok su na Instagramu 20+.

4. Prilagodite prateći tekstualni sadržaj

Instagram je prvenstveno vizualni kanal. Dok su korisnici navikli čitati popratni tekst, Facebook je bolji kanal za korištenje ako je potrebno podijeliti značajne popratne informacije unutar oglasne jedinice.

To uključuje ne samo tekst koji može biti uključen u vizualni prikaz, već posebno tekstualni dio naslova i opisa.

Ako je potrebna umjerena količina teksta, obje platforme mogu se učinkovito iskoristiti.

Međutim, ako se koristi više od dvije rečenice, Facebook je vjerojatnije gdje će ljudi uzeti vremena i pročitati ga.

5. Razvijte sinergiju sa svojim organskim naporima

Bilo na Facebooku ili Instagramu, vaš će oglas biti povezan s vašim profilom – i vašim organskim feedom. Razmislite o povećanju organskog angažmana u izgradnji sponzorirane društvene kampanje ako je vaš organski feed bio neaktivan.

Plaćeni oglasi daju korisnicima mogućnost da se povežu i vide vaš organski profil.

Svatko tko nije upoznat s vašom tvrtkom i (zahvaljujući vašem zadivljujućem oglasu) sada želi saznati više možda će htjeti otići do vašeg organskog profila.

Bit će loše korisničko iskustvo ako otkriju da je organski profil imao malo aktivnosti.

Razmislite o ograničavanju svojih oglasa samo na platformu s jačom organskom prisutnošću ako vaša organska prisutnost na Facebooku ili Instagramu nije osobito jaka.

6. Dodjela resursa za optimizaciju svake platforme

Iako se mnogi alati za izvješćivanje i postavljanje dijele između Facebooka i Instagrama, za najbolju izvedbu i analizu rezultata potrebno je dobro razumijevanje svake platforme.

Za to je potrebno imati specijalizirane resurse sa poznavanjem svake platforme s vremenom za ulaganje u upravljanje svakom platformom. Ako to nije slučaj s vašim timom, izbjegavajte pretanko rastezanje svojih resursa i usredotočite se samo na Facebook ili Instagram.

Više formata oglasa i mogućnosti će se bez sumnje pojaviti kako se Meta razvija. 

Pratite nas i koristite ovih šest kriterija da odlučite je li najbolje pokrenuti i na Facebooku i na Instagramu ili da sve svoje napore usmjerite na samo jedan.

Facebook oglasi ili Instagram oglasi?

Za suradnju nas možete kontaktirati putem hello@jupiter-media.hr ili nam se i javite putem društvenih mreža 🙂 

Facebook

Instagram

Jupiter Media