Instagram hashtagovi, čemu služe? Ako koristite Instagram za marketing, onda trebate da ih vaša publika vidi. Najbolji način da dobijete više pogleda na vaše objave je korištenje pravih Instagram hashtagova kada objavljujete na svom feedu. Ključno je pronaći prave hashtagove, one koji će privući posjetitelje na vaše objave, dobiti taj angažman i rezultirati prodajom. Evo kako pronaći te hashtagove i kako ih učinkovito koristiti.
Što su Instagram hashtagovi?
Prvo, razmotrimo točno što su Instagram hashtagovi. Hashtag je riječ ili skupina riječi kojoj prethodi znak ljestvi. Trebali bi izgledati ovako: #hashtag. Ovo se koristi na Instagramu za pretvaranje te riječi ili izraza u vezu. Kada korisnik klikne na tu frazu, pronaći će sve postove koji su koristili isti hashtag. To se također odnosi i na druge usluge društvenih medija, kao što su Facebook i Twitter.
Kako implementirati Instagram hashtagove na svoje objave
Vrlo je jednostavno koristiti hashtag na bilo kojoj objavi koju napravite na Instagramu. Da biste to učinili, jednostavno upišite znak funte, a zatim riječ ili frazu koju želite upotrijebiti, u naslov ispod svoje objave. To ga pretvara u hashtag koji se zatim može kliknuti. To je tako jednostavno.
Niste također ograničeni samo na redovite postove. Mogu se koristiti i u vašim Instagram pričama. Kada stvarate priču, otvorite izbornik naljepnica. Bit će jedan za hashtagove, pa kliknite na njega, a zatim upišite svoj hashtag. To se odnosi na priču, tako da je možete iznijeti pred širu publiku.
Također imate mogućnost korištenja Instagram hashtagova u svojoj biografiji. Opet, samo upišite znak funte nakon čega slijedi riječ ili fraza koju želite upotrijebiti i postat će poveznica. To nije nešto što će automatski privući više gledatelja, ali je način da naznačite tko ste i o čemu se bavite.
Vrste hashtagova
Postoji nekoliko različitih tipova Instagram hashtagova koje možete koristiti na svom postu. Evo nekoliko ovih vrsta i kako vam mogu koristiti.
Brendirani hashtagovi
To može biti naziv robne marke, slogan ili povezana fraza. Na primjer, ako se vaša tvrtka zove “Markovi uzgajivači”, tada bi hashtag mogao biti #MarkoviUzgajivači. Možda već postoji na Instagramu, pa je vrijedno potražiti i vidjeti koristi li se.
Hashtagovi kampanje
To je nešto što ćete sve više vidjeti u oglašavanju. Na TV oglasima, hashtag za kampanju može se, na primjer, prikazati pri dnu zaslona. One su usredotočene na kampanju, a ne na sam brend.
Hashtagovi zajednice i industrije
Ovo su Instagram hashtagovi koji se najčešće koriste u vašoj industriji. Na primjer, ako prodajete craft pivo, tada ćete pronaći #craftpivo, #craftpivozajednica.
Hashtagovi lokacije
Kao što možete zamisliti, ovi hashtagovi su u središtu vaše lokacije. Ako služite lokalnoj zajednici ili imate trgovine na određenim lokacijama, tada možete koristiti lokacijske hashtagove kako biste povećali svijest o tim činjenicama. Na primjer, za restorane na području Zagreb mogu koristiti #ZGfoodie u svojim objavama.
Tematski hashtagovi
Postoje nacionalni dani za gotovo sve što vam padne na pamet, a to možete iskoristiti u svojim hashtagovima. To je dobar način da podignete svijest o tome što radite. Na primjer, ako imate sushi restoran, možete objaviti na Međunarodni dan sushija, koji je 18. lipnja, s hashtagom #InternationalSushiDay.
Dnevni hashtagovi
Ovi Instagram hashtagovi obično počinju danom u tjednu, a zatim daju temu. #MondayMotivation i #ThrowbackThursday primjeri su takvih hashtagova. Gotovo svaki brand može sudjelovati u njima, jer nude dovoljno prostora za rad.
Kako pronaći prave hashtagove?
Sada kada imate osnove o tome kako se Instagram hashtagovi koriste, morat ćete pronaći prave. Hashtagovi su vrlo slični ključnim riječima, jer koristeći one prave za svoju publiku, moći ćete privući više ljudi na svoj sadržaj.
Zbog toga ćete koristiti mnogo istih taktika koje biste koristili da pronađete ispravne ključne riječi za svoj sadržaj. Evo kako možete pronaći najbolje ključne riječi za svoje postove.
Upoznajte svoju publiku
Ako već radite na marketingu putem Instagrama, trebali biste istraživati svoju publiku. Morate znati tko su i čime se bave kako biste im mogli dati sadržaj koji traže. Ako imate dobru ideju o tome kakve stvari vole vidjeti, onda možete koristiti Instagram hashtagove koji će ih vjerojatnije dovesti i navesti ih na razmišljanje o vašem proizvodu.
Počnite istraživati
Baš kao što biste to učinili s ključnim riječima, morat ćete početi istraživati kada su u pitanju Instagram hashtagovi. Koji će hashtagovi imati najbolji učinak na vaš angažman? Provjerite utjecajne osobe u svojoj branši i pogledajte kakve hashtagove koriste na svojim objavama. Kakav angažman imaju?
Također, pratite neke popularne hashtagove iz svoje industrije i pogledajte što se s njima objavljuje. Moći ćete vidjeti tko ih koristi i kakvu vrstu angažmana dobivaju. Pogledajte same postove da vidite što se dijeli s njima.
Pokušajte koristiti Instagram hashtag alate
Od vas se ne očekuje da sami pokušavate pronaći sve te hashtagove dok istražujete. Postoji nekoliko popularnih alata koje možete koristiti da pronađete hashtagove koji će vam odgovarati. Većina njih je također besplatna, tako da ih možete koristiti bez dodatnih troškova.
Većina alata će za vas generirati hashtagove kada unesete ključnu riječ za njih. Neki će vam također dati broj koliko je često korišten taj hashtag. Također možete pretraživati kategorije kako biste vidjeli što se još koristi. To je sjajno mjesto za početak ako niste sigurni u upotrebu oznaka.
Koristite popularne i long tail Instagram hashtagove
Ako i sami koristite Instagram, onda znate da neki hashtagovi vrlo brzo postaju popularni i rašire se po platformi. Kao tvrtka, možete iskoristiti te hashtagove kako se pojavljuju. Koliko je popularna ključna riječ možete vidjeti kada je počnete pisati. Dok to činite, vidjet ćete broj koliko je često taj hashtag korišten na platformi. Što je veći broj, to je popularniji.
Možete koristiti ove popularne hashtagove kako biste dobili mali niz lajkova i doveli više pratitelja. Međutim, taj popularni hashtag brzo će se zasititi, a vaša objava će se ubrzo izgubiti u moru sličnih. Kao takav, htjet ćete biti sigurni da koristite i više long tail Instagram hashtagova.
Neki smatraju da long tail hashtagovi nisu toliko vrijedni, jer imaju manje sljedbenika. Međutim, to ne znači da vam nisu korisni. Ovi hashtagovi imat će više posvećenih sljedbenika i tako ćete dobiti više angažmana od tih pratitelja na dulje vrijeme. Budući da manje ljudi objavljuje i taj hashtag, bit ćete vidljivi dulje.
Pripazite na popularne hashtagove
Uvijek će postojati hashtagovi koji su trenutno u trendu, a kao tvrtka to biste trebali iskoristiti. To vam pomaže da dosegnete više ljudi, a time i da steknete veći angažman. Na primjer, ako dolaze praznici koji su povezani s vašom industrijom, to vam može pomoći da dobijete te sljedbenike.
Bilo koji društveni trendovi ili nadolazeće vijesti također mogu stvoriti trendovske Instagram hashtagove, stoga pazite na njih. Tu zaista pomažu alati za hashtag, jer će vam moći pokazati što je trenutno u trendu.
Izbjegavajte zabranjene Instagram hashtagove
Za one koji su novi u Instagram marketingu, vrijedi biti svjesni činjenice da postoje zabranjeni hashtagovi. Zabranjeni hashtag je onaj koji je Instagram blokirao zbog prijava neželjene pošte ili kršenja smjernica zajednice. Ako ih koristite, vidjet ćete pad angažmana.
Korištenje zabranjenih hashtagova također može dovesti do ‘zabrana u sjeni’. Zabrana u sjeni znači da će se vaši novi postovi prikazivati samo onima koji prate vaš račun. Očito vam to neće pomoći u pronalaženju potencijalnih klijenata, stoga provjerite sve potencijalne hashtagove prije nego što ih upotrijebite. Pretražite hashtag na Instagramu, a ako je zabranjen, na vrhu stranice bit će napomena da je pojam skriven od zajednice.
Kako koristiti te Instagram hashtagove
Sada kada ste identificirali Instagram hashtagove koje želite koristiti u svojim objavama, morate znati kako ih koristiti u svoju korist. Evo kako možete koristiti hashtagove kako biste svaki put postigli maksimalan angažman na svojim objavama.
Dobijte pravi broj hashtagova
Jeste li znali da na svakoj objavi možete upotrijebiti do 30 Instagram hashtagova? S tim brojem možete uključiti gotovo bilo koji hashtag koji je relevantan za vaš post.
Iako je to u teoriji sjajno, htjet ćete razmisliti želite li svaki put uključiti sve te hashtagove. Postoji nekoliko škola mišljenja o tome. Neki smatraju da korištenje svih tih hashtagova pomaže dosegnuti širu publiku, povećavajući angažman. Drugi kažu da se ova taktika može protumačiti kao neželjena, pa će neke ljude odbiti.
Postoje studije koje pokazuju da je manje hashtagova ključno za bolji angažman. O točnom iznosu se raspravlja, a neki kažu da je najbolje samo 1 do 3 hashtagova, dok drugi kažu da možete imati do 11 hashtagova na Instagramu. Iz njih možete vidjeti da će vam manje kvalitetnih hashtagova biti bolje.
Ispravno postavite svoje hashtagove
Gdje biste trebali postaviti Instagram hashtagove? Postoji nekoliko mjesta na kojima ih možete koristiti, kao što je gore spomenuto. Gdje ćete ih smjestiti ovisit će o tome što želite učiniti. Na primjer, ako se želite povezati s zbirkom postova koji naglašavaju ono što radite, stavljanje tog hashtag-a u svoju biografiju je ono što biste trebali učiniti.
Ako pokušavate dosegnuti širu publiku, stavljanje u naslov na objavi trebalo bi vam dati ono što tražite. Zapravo postoje dva različita načina da se to učini: ili postavljanjem u sam natpis ili postavljanjem u komentare.
Kada postavite Instagram hashtagove u naslov, imate prednost što se možete vratiti i kasnije ih urediti. Neki ih radije stavljaju u prvi komentar na objavu, kako bi ih odvojili od samog posta. Oba načina rade na povećanju angažmana, tako da možete eksperimentirati i vidjeti što vam odgovara.
Neke tvrtke su iskoristile ideju da svoj najjači hashtag stave u samu objavu, a zatim dodaju dodatne hashtagove u komentare. To je nešto što možete isprobati sa svojim objavama i vidjeti radi li.
Pokušajte sakriti svoje hashtagove
Ti Instagram hashtagovi pomoći će natjerati ljude na vašu objavu, ali možda nećete željeti da budu u potpunosti prikazani čim netko pogleda objavu. Kao takve, imate mogućnost da ih sakrijete. Ovo je prilično jednostavno za napraviti. Nakon što prenesete svoju sliku i napišete natpis, pritisnite “Povratak” i dodajte točku nekoliko puta prije nego što počnete dodavati hashtagove. Kada objavite objavu, hashtagovi će biti pod vezom ‘vidi više’, tako da neće biti odmah vidljivi onima koji je gledaju.
Ima puno toga o čemu treba razmišljati kada koristite Instagram hashtagove, ali sada imate osnove za stvaranje vlastitih postova i hashtagova. S pravim hashtagovima moći ćete privući pažnju šire publike i dovesti ih u svoj brend. Iskoristite tu moć da povećate svoj angažman i pretvorite te sljedbenike u prodaju.
Biografija autora
Jenny Williams je poslovna analitičarka, piše za Essay Writing Service i Do My Assignment. Također stvara blogove za blog usluge Gum Essays.