Alati za praćenje SERPa i Seo optimizacija idu ruku pod ruku – SEO znači SEARCH ENGINE OPTIMIZATION u prijevodu optimiziranje na pretražnim bazama (poput Google)
SEO znači optimizacijju vašeg weba i njegove tehničke konfigurcije, njegovog sadržaja (kako bi bio što relevantniji) i popularnosti samih linkova na vašem webu te vašeg weba na drugim stranicama.
Sve to vodi ka ukupnoj prepoznatljivosti vašeg weba te ga tražilice ako je optimiziran više predlažu korisnicima i samim time on bude ispred ostalih rezultata na pretraživanjima. (Ima bolji rank)
Uvod u SEO – 3 bitne stvari za online dominaciju
Zašto SEO?
SEO je proces optimizacije bilo koje riječi ili pojma za pretraživanje za tražilicu na vašoj web stranici.
SEO je vaš 24-satni prodavač
Dakle, bez obzira u koje doba dana ili u kojoj se zemlji ljudi nalaze, kada pretražuju, možete biti pronađeni, dobivate taj promet, a dio će se na kraju pretvoriti u prodaju.
Odabir “bojnog polja”
Sljedeća stvar za online pobjedu je odabir “bojnog polja”. Dominiraju pretraživanjem na svim krajolicima. Dakle, kada pogledate desktop, procjenjuje se da je to oko 4,5 milijardi aktivnih korisnika interneta, a Googleov udio pretraživanja za računala je 87%.
To je otprilike 8,7 od 10! To je nevjerojatan rezultat.
Više od 31,7% ljudi klikne na poziciju jedan, prema naprednom web rangiranju.
SEO Faktori za pobjedu
Treća stvar je otključavanje SEO faktora za pobjedu na internetu.
Jedna od njih je brzina stranice. Prema HubSpotu, za svaku sekundu kašnjenja ili odugovlačenja vaše stranice, znači otprilike 7% smanjenje konverzija.
Dakle, želite biti sigurni da se vaša stranica brzo učitava.
Sljedeća stvar koju morate pogledati je mobilno korisničko iskustvo.
Broj ljudi koji koriste mobilne uređaje neprestano raste. Toliko da Google ima mobilni indeks.
Sljedeći čimbenik na koji morate obratiti pozornost je tematski sadržaj.
Ukoliko imate stranicu o npr. autima, sadržajne teme su popravka auta, održavanje auta, čišćenje auta, …
Što više detalja ima na stranici o istoj temi, to ćete se bolje rangirati na kraju. Nemojte ići jako široko i pokrivati mnogo nasumičnih tema i usput ne ulaziti u dubinu svih.
Još jedna stvar – Duljina URL-a.
Što je vaš URL duži, niže je rangiranje. Dakle, želite da vaš URL bude kratak i točan.
Još jedna stvar koju treba pogledati je duljina sadržaja.
Općenito govoreći, što je vaš sadržaj duži, to ćete više dijeljenja na društvenim mrežama na kraju dobiti.
Povratne veze ili Backlinks su još jedan veliki faktor. Povratne veze imaju veći utjecaj na vaše rangiranje od SEO-a na stranici. Veliki plus ovdje je što dobivate druge stranice koje će vas spomenuti (staviti vaš link) na svojoj stranici. I to je zaista važno.
I jedna stvar koju vrlo malo SEO-a gleda je moć marke i signala samih korisnika.
Bivši izvršni direktor Googlea jednom je rekao: “Brendovi su rješenje, a ne problem.. brendovi su način na koji čistite septičku jamu.”
Danas je i sigurnost velik problem, pa želite biti sigurni da koristite SSL certifikat kako biste na taj način dobili taj HTTPS.
Jer kada ljudi odu na vašu web stranicu, a vi ne koristite SSL, veća je vjerojatnost da ćete dobiti upozorenje.
SERP – što je i zašto je bitan?
Za početak, što je uopće SERP? Skraćeno, Search Engine Results per Page. Odnosno, stranica koju tražilica predloži nakon što je korisnik zatražio neki pojam za pretragu.
Pored „prirodnih“ rezultata, tražilice korisniku predlažu i plaćene rezultate „reklame“ koji su povezani za taj određeni pojam koji se traži.
SERP svake tražilice je različito dizajniran, ali se nekako svi najviše vodimo dizajnom Google tražilice, s obzirom da je to i najpopularnija tražilica u svijetu. Ako govorimo o brojkama, čak 80% od svih pretraga u svijetu obavi se putem tražilice Google.
Kao potrošač, vjerojatno ne razmišljate puno o tome što se događa nakon što pritisnete enter u potrazi za kemijskim čistionicama u vašem području. Samo želite oprati svoje košulje.
Ali, kao nadolazeći pametni digitalni marketer, morate se upoznati s osnovama SERP-a.
Koja je razlika između SEO-a i SERP-a?
SEO optimizacija definicija je akronim za Search Engine Optimization, dok je SERP akronim za Search Engine Results Page. To su dvije različite stvari, ali vrlo blisko povezane.
One se razlikuju u sljedećim segmentima:
SERP je web stranica koju tražilica poput Googlea, Binga ili Yahooa prikazuje korisniku/ci kada upiše upit za pretraživanje. Tražilice imaju za cilj ispuniti SERP relevantnim rezultatima koji pomažu korisniku/ci pronaći ono što traže. Na primjer, ako korisnik/ca pretražuje pojam “novinarstvo”, tražilica će prikazati popis rezultata sa cijelog weba koji govore o ovom pojmu na koristan način. Ponekad je taj rezultat sa Wikipedije, a često i sa relevantnih stranica koje pišu upravo o toj temi.
Cilj tražilice je što učinkovitije dovesti tražitelja/icu informacije do rješenja odgovora koje je izrazio/la. Možemo SERP razmatrati kao prijevozno sredstvo za dolazak do odgovora. U tom prijevoznom sredstvu će se pojaviti istaknuti rezultati koji se preporučuju kao najbolje i najprikladnije rješenje.
Shodno tome, SEO možemo definirati kao umijeće uvjeravanja tražilica kao što su Google, Bing i Yahoo, da preporuče vaš sadržaj svojim korisnicima/ama kao najbolje rješenje za njihov problem ili pitanje.
Dakle, stranica s rezultatima tražilice (SERP) važan je koncept u području optimizacije tražilice (SEO), ali SEO nije dio (ili podskup) SERP-a.
Alati za praćenje SERPa
Danas postoje mnogi alati uz pomoć kojih možete pratiti vaše SERP rezultate.
Možete i ručno to raditi tako što ćete u tražilice ukucavati vaše ključne riječi i vidjeti koji rezultati se pojavljuju. Međutim, to nije idealno ukoliko imate veliki broj ključnih riječi, pa će vam zato mnogo lakše biti raditi sve to uz pomoć alata.
Alati za praćenje SERPa prema Tooltesteru
Uz SERP pratitelje jednostavno unesete sve ključne riječi koje želite pratiti i alat ih prati za vas.
Tooltester je izdvojio po njima deset najboljih SERP pratitelja u 2022. godini. Neki od pratitelja koji su koristili u prethodnim godinama i koji su se našli na listi su SE Ranking, AccuRanker, Serpwatch, Morningscore, Serpstat i ProRankTracker.
Za kraj pregleda, osnivač Tooltestera, Robert Brandl, kaže da se njemu najviše sviđaju AccuRanker i SERanking, međutim da su poprilično skupi.
BESPLATNI Alati za praćenje SERPa by Jupiter
HRanky je Jupiterov alat koji smo omogućili korisnicima za besplatno praćenje SERP-a. Interno smo razvili alat koji će vam mnogostruko pomoći ukoliko ga znate koristiti.
Ako imate neki pojam za koji biste željeli zauzeti neku od prvih pozicija upišite ga uz vaš web na tražilicu, naš alat će vam reći kako stojite u odnosu na konkurenciju te ćete moći zaključiti što valja poboljšati.
Posjetite naše besplatne SEO alate i koristite ih FREE >>>
SEO optimizacija definicija – Saznajte što je SEO, pratite naš blog te uđite u dubinu materije. Primjenite SEO optimizaciju na vaš web i poboljšajte mjesto na tražilici.