OFF Page SEO ili SEO izvan stranice jedan je od bitnih dijelova uspješne SEO strategije.
Ukoliko želite da se vaša stranica rangira na Googleu i poveća organski promet vaše robne marke, morat ćete pogledati više od svoje SEO strategije na stranici.
OFF Page SEO ili SEO izvan stranice jedan je od bitnih dijelova uspješne SEO strategije.
Pokušati ćemo vam dočarati što je to, kako funkcionira i kako ga koristiti za povećanje vidljivosti vaše stranice.
Što je OFF Page SEO?
Off Page SEO odnosi se na sve SEO taktike koje ne uključuju ažuriranje ili objavljivanje sadržaja na vašoj web stranici.
U prošlosti su mnogi koristili “SEO izvan stranice” i “izgradnju linkova” naizmjenično, ali u stvarnosti postoje mnoge SEO taktike izvan stranice koje možete koristiti, uključujući:
- izgradnja brenda
- citatna zgrada
- sadržajni marketing
- društveni mediji i još mnogo toga.
Ove taktike pomažu i tražilicama i korisnicima da bolje razumiju vašu web stranicu i povećavaju autoritet, povjerenje i relevantnost vaše stranice.
Razmislite o tome ovako:
- Vaša web stranica = SEO na stranici
- Druga stranica ili platforma = SEO izvan stranice
On Page vs. Off Page SEO naspram tehničkog SEO-a
Sve SEO taktike mogu se kategorizirati u tri segmenta: On Page SEO, Off Page SEO i tehnički SEO.
Ali u čemu je razlika?
On Page SEO pokriva taktike koje koristite na svojoj web-lokaciji i koje pomažu tražilicama bolje razumjeti vaš sadržaj i rangirati se. Sve to spada u SEO na stranici, stvaranje sadržaja, optimizaciju naslovnih oznaka, optimizaciju slike i još mnogo toga.
Off Page SEO uključuje aktivnosti iz ili “iza kulisa” vaše web stranice.
Tehnički SEO odnosi se na aktivnosti koje izravno utječu na indeksiranje i indeksiranje vaše stranice od strane tražilica. Primjeri uključuju optimizaciju brzine web-mjesta, strukturirane podatke i još mnogo toga.
12 Off Page SEO tehnika koje funkcioniraju
Pogledajmo 12 različitih taktika izvan stranice koje možete koristiti za povećanje autoriteta i organskog prometa pretraživanja:
1. Link Building
S obzirom na Googleov algoritam, izgradnja linkova ostaje sastavni dio svake SEO strategije izvan stranice. Ali važno je razumjeti kako najbolje izgraditi veze za svoju web stranicu i nišu.
Zarađivanje povratnih veza s web-mjesta s visokim autoritetom pomaže pozicionirati vašu web-lokaciju kao autoritet. Ove veze s visokim autoritetom funkcioniraju poput “glasa povjerenja” s jedne stranice na drugu.
Cilj broj 1 izgradnje linkova trebao bi biti stjecanje kvalitetnih poveznica s nadležnih web-mjesta. Uvijek biste se trebali usredotočiti na kvalitetu umjesto kvantitete.
Dio vaše strategije izgradnje poveznica trebao bi uključivati zatvaranje jaza u poveznicama između vaše stranice i web stranice vaše konkurencije. Ako zarađuju povratne veze s web-mjesta s visokim autoritetom koja se ne povezuju na vas, mogli biste propustiti kvalitetan promet.
2. Izgradnja brenda
Sada je dobro poznata činjenica da Google nagrađuje robne marke.
Aktivnosti izgradnje brenda trebale bi činiti ključni dio vaše šire SEO i marketinške strategije te dio vašeg pristupa SEO-u izvan stranice.
I još jednom, sve se vraća na izgradnju vašeg online autoriteta, kako za korisnike tako i za tražilice.
3. Sadržajni marketing
Kada razmišljamo o sadržajnom marketingu, previše je lako o njemu razmišljati samo kao o SEO taktici na stranici – to jest, stvaranju i objavljivanju sadržaja koji se nalazi na vašoj web stranici.
No, uzimajući holistički pogled, sadržajni marketing obuhvaća taktike na stranici i izvan nje. Objavljivanje sjajnog sadržaja na vašoj web stranici samo je jedan dio sadržaja marketinga; bilo koji sadržaj koji stvorite i objavite bilo gdje na webu spada u marketing sadržaja.
Ako napišete gostujući post ili objavite infografiku koja se povezuje s vrhunskim novinama, to je sadržajni marketing.
Izrada izvrsnih, privlačnih materijala može olakšati promoviranje vašeg sadržaja, a moglo bi potaknuti i druge da ga podijele. Tipične taktike sadržajnog marketinga koje pomažu u pojačavanju signala izvan stranice uključuju:
- Blog postovi
- Infografika
- Ankete, studije i istraživački radovi
- Bijele knjige i e-knjige
Marketing sadržaja također dobro funkcionira s drugim tehnikama izvan stranice poput izgradnje poveznica, društvenih medija i PR-a.
4. PR
PR i SEO su dugo bili viđeni kao dvije različite marketinške discipline, ali posljednjih godina granice su se zamaglile i to dvoje se spojilo.
Digitalni PR sada je izborna taktika za izgradnju linkova za mnoge SEO-e, s obzirom na to da je to savršen način da zaradite autoritetne veze u velikim razmjerima. Možete koristiti PR taktike za promicanje sjajne priče i odgovarajućih povezivih sredstava, a kao rezultat moguće je zaraditi značajnu količinu poveznica.
Nedavna studija je naglasila da prosječna kampanja zarađuje veze s između 10 i 24 jedinstvene domene povezivanja.
PR pridonosi SEO signalima izvan stranice na više načina od jednostavnog pomaganja u izgradnji poveznica. Odlična PR kampanja također može:
- Povećajte svijest o robnoj marki i rezultirajuća pretraživanja robne marke.
- Stavite svoje poslovanje pred svoju ciljanu publiku i natjerajte ih da pričaju o vama.
- Pokreće promet preporuka.
- Pozicionira vas kao misaonog lidera u vašoj industriji i pomaže u izgradnji signala povjerenja.
5. Lokalni SEO (GMB – Google My Business i Citati)
Dok je lokalni SEO potpuna disciplina SEO-a za sebe, određeni elementi su ključne SEO taktike izvan stranice – dva su Google My Business i citati.
Google My Business
Google My Business igra vitalnu ulogu u online prisutnosti gotovo svih lokalnih tvrtki. Ipak, lako je zaboraviti da je optimizacija vaše stranice i njezino rangiranje na paketu mapa SEO izvan stranice.
GMB nije vaša web-lokacija i ne zaboravimo da se svi napori koji su usredotočeni na bilo što osim vaše web-lokacije računaju kao izvan stranice.
Nedavno je objavljeno da 46% svih Google pretraživanja traži lokalne informacije i da 4 od 5 potrošača koristi tražilice za pronalaženje lokalnih informacija. Jednostavna je činjenica da ako to nije vaša tvrtka koja se prikazuje među lokalnim GMB rezultatima, to je jedna od vaših konkurenata.
Citati
Navod je spominjanje vaše tvrtke na mreži koja obično upućuje na NAP vaše tvrtke (ime, adresa i telefonski broj). Zamislite ih kao poslovne unose.
Ako ste lokalna tvrtka koja se želi rangirati za zemljopisno ciljane pojmove za pretraživanje na SERP-ovima ili paketu karata, ne možete izbjeći važnost citata.
Ali jedan od ključeva uspjeha s citatima je dosljednost. Nedosljedni citati pokazuju nedostatak koherentnosti.
Morate odvojiti vrijeme kako biste osigurali da se sve vaše reference NAP-a podudaraju.
Možete koristiti naš alat za upravljanje oglasima za reviziju svojih citata, pronalaženje novih prilika, čišćenje duplikata i upravljanje recenzijama.
6. Društveni mediji
Ne može se poreći da živimo u socijalnom svijetu. 93% redovitih korisnika interneta prijavljuje se na društvene mreže.
Društveni mediji igraju veliku ulogu u korištenju weba i traženju odgovora na naša pitanja. Razmislite o tome na ovaj način; platforme društvenih medija su vrsta tražilice (ili tražilice za odgovore).
Međutim, trebate znati da društveni udjeli nisu izravni čimbenik rangiranja. Tretirajte platforme društvenih medija kao tražilice i platforme za otkrivanje.
Vaša prisutnost na društvenim mrežama može vas staviti ispred potencijalnih klijenata i kupaca koji traže odgovore na svoja pitanja ili prave robne marke na društvenim mrežama koje koriste.
Društveni mediji se također često koriste kao platforma za korisničku podršku.
Kupac želi razgovarati s vašom robnom markom kako bi postavio upit ili pitanje? Većina vaših kupaca će se obratiti na društvenim mrežama kao prvom mjestu poziva.
Morate održavati jaku prisutnost, komunicirati profesionalno i tretirati društvene mreže kao još jedan kanal robne marke, koji će i postojeći i potencijalni kupci otkriti kao dio svog prodajnog puta.
7. Forumi
Možda ćete se iznenaditi kada vidite forume koji se preporučuju kao SEO taktika izvan stranice. Zašto?
Jer godinama su SEO-ovi spamovali forume, komentare i druge UGC platforme kao način za izgradnju (visoke ili niske kvalitete) poveznica. Zbog toga se pažnja mnogih u potpunosti skrenula s foruma.
Kada se koriste kao dio opsežnije strategije, forumi mogu dodati stvarnu vrijednost vašem marketinškom miksu. Umjesto da koristite forume za izgradnju poveznica, uđite s drugačijim načinom razmišljanja.
Razmišljajte o korištenju foruma kao o načinu da se izravno uključite u razgovore koji se odnose na vašu stručnost, da se pozicionirate kao stručnjak i brzo postanete viđeni kao stručnjak ili stručnjak.
Vrlo malo drugih platformi omogućuje vam otvorene rasprave s potencijalnim kupcima koji već postavljaju pitanja o tome što nudite. Ovo je fantastičan način za početak izgradnje odnosa i povjerenja.
8. Influencers marketing
Influencerski marketing danas dolazi u nekoliko različitih oblika. Premotajte nekoliko godina unazad, i taktika je bila da blogeri objavljuju sponzorirane postove. Danas je sve o Instagramu, YouTubeu i Tik Toku.
Influencerski marketing može biti fenomenalan način da izgradite svoj brend, pojačate svoj sadržaj i dosegnete novu publiku.
Već smo raspravljali o tome kako su društvene mreže same po sebi tražilice. Iako se koriste drugačije od Googlea, oni su oblik tražilice u kojoj korisnici aktivno traže sadržaj.
Influenceri mogu uvelike pomoći da osigurate da ste kao tvrtka prisutni na ovim platformama.
Nemojte koristiti influencer marketing kao način za izgradnju veza osim ako ih ne pratite; veze unutar sponzoriranog sadržaja krše Googleove smjernice za webmastere.
9. Događaji
Događaji se vraćaju unutar marketinških strategija i, vjerovali ili ne, mogu doprinijeti vašoj SEO strategiji izvan stranice.
Sada više nego ikad, online događaji su značajni. Ne samo da vam mogu pomoći da angažirate vašu publiku, već možete imati koristi od pravog buke oko vašeg poslovanja, što će potaknuti društveni angažman, pa čak i veze.
Nemojte zanemariti korištenje događaja iz svoje marketinške strategije. Možda će zahtijevati više truda da bi ispravno radili, ali taj zujanje može biti teško replicirati na druge načine. Oni su također izvrstan način da pokupite fantastičnu PR pokrivenost.
10. Podcasti
Podcasti su trenutno ludo popularni i svaki mjesec nastavljaju pridobivati sve više slušatelja.
Ako ih ne koristite kao dio svoje marketinške strategije, mogli biste propustiti velike prilike.
- Pogledajmo prednosti:
- Većina tvrtki još uvijek ne koristi podcaste kao dio svoje strategije, što je izvrstan način za stjecanje konkurentske prednosti.
- Izvrstan su način da dosegnete novu publiku, podijelite svoju stručnost i steknete vidljivost na tražilicama koje nisu Google.
- Appleovi podcasti su još uvijek tražilica — ona koja vam omogućuje da pronađete relevantne podcaste s ključnim riječima.
- Google Podcasts je drugi, kao i Listen Notes.
11. Recenzije
Jeste li znali da 89% ljudi prije kupnje pregledava online recenzije?
Vaša online reputacija nikada nije bila toliko važna. Recenzije su masovno podcijenjena taktika SEO-a izvan stranice i upravljanja reputacijom na mreži.
Kao što TrustPilot kaže: “Možda je najpodcijenjenija prednost prikupljanja recenzija to što, kada se pravilno implementiraju, recenzije mogu pomoći Googleu da bolje razumije vašu web-lokaciju. Uobičajeno je razumijevanje da ih Google koristi za dobivanje signala robne marke, što može povećati autoritet domene vaše web-lokacije i na kraju vaša pozicija u potrazi.”
Kada se vrati na osnove, SEO izvan stranice vraća se na izgradnju vašeg brenda i stvaranje signala koji vas prikazuju kao onoga koji zaslužuje rangiranje na vrhu SERP-ova.
Tvrtka koja je prikupila sjajne recenzije na platformama trećih strana pozicionira se kao brend. Sjajne recenzije pomažu povećati konverzije i, još jednom, povjerenje.
12. Sindikacija sadržaja
Ponekad će publikacija nastojati objediniti sadržaj iz drugih izvora kako bi nadopunila svoje izvorne članke. To čine jer je to lakše nego stalno stvarati svjež sadržaj.
Često otkrijete da se sadržaj distribuira na web-lokacijama koje čine dio mreže u vlasništvu TV ili radijske grupe. No izdavači to također koriste za povećanje sadržaja koji se svakodnevno prikazuje na njihovim stranicama.
Možda ste također razmislili o sindiciranju svog sadržaja drugim publikacijama kako biste povećali svoj doseg i čitateljstvo.
Ali što ovo znači za jednu od Off-Page SEO taktika?
Pogledajmo što Google kaže:
Pažljivo sindicirajte: ako svoj sadržaj distribuirate na drugim web-lokacijama, Google će uvijek prikazati verziju za koju smatra da je najprikladnija za korisnike u svakom traženom pretraživanju. Što može, ali i ne mora biti verzija koju biste željeli.
Međutim, korisno je osigurati da svaka web-lokacija na kojoj je vaš sadržaj sindiciran uključuje vezu natrag na vaš izvorni članak. Također možete zamoliti one koji koriste vaš sindicirani materijal da koriste meta oznaku noindex kako bi spriječili tražilice da indeksiraju njihovu verziju sadržaja.
Sindicirani sadržaj često ne indeksira Google iz očitih razloga koji se odnose na to da je duplikat izvornika. Ali to ne znači da to uvijek trebate izbjegavati.
Osigurajte da je vaš Off Page SEO u redu
Ovih dana ne možete zanemariti SEO izvan stranice, ali bitno je prepoznati da se radi o mnogo više od izgradnje poveznica.
Off Page SEO pomaknuo se s temeljnog fokusa na poticanje signala koji utječu na čimbenike rangiranja na fokusiranje na optimizaciju, stvaranje sadržaja i rangiranje na drugim tražilicama osim na Googleu.
Razmislite prije svega o robnoj marki i vjerojatnije je da će vaš SEO izvan stranice napraviti stvarnu razliku u online prisutnosti vašeg brenda.