SEO Revizija
SEO revizija može se provesti i samostalno – brojni su alati dostupni na internetu koji vam u tome mogu pomoći – no, možete angažirati i neku agenciju koja se specijalizirala za to kako biste dobili točne i precizne informacije o tome što treba doraditi, a što je zadovoljavajuće.
Što je SEO revizija?
SEO revizija je proces identificiranja problema ili pogrešaka koji mogu spriječiti rangiranje vaše stranice na Googleu i drugim tražilicama. Više dijelova čini SEO reviziju, uključujući:
- Uvjerite se da Google ispravno indeksira, indeksira i prikazuje vašu web stranicu
- Provjeru SEO-a na vašoj web stranici
- Ispitivanje vašeg Off-Page SEO-a u potrazi za potencijalnim problemima na tuđim web-lokacijama koje se odnose na vašu web-lokaciju
- Provjera da vaša web-lokacija ima dobro korisničko iskustvo (i za korisnike mobilnih i stolnih računala)
- Optimiziranje vašeg sadržaja za ključne riječi
- “Pročešljavanje” vašeg web-mjesta u potrazi za dupliciranim ili tankim sadržajem
- Postavljanje i održavanje sveobuhvatnog izvješćivanja za praćenje izvedbe vaše web stranice
Zašto je SEO revizija važna?
SEO revizije ključne su za pomoć vašoj web-stranici i poslovanju da izbjegnu:
- Gubitak organskog prometa zbog zdravstvenih problema stranice
- Gubitak prodajnih prilika ili gubljenje konkurentske prednosti u odnosu na druge robne marke
- Nepravilno indeksirana vaša stranica (što znači da je pretraživači neće moći pronaći)
- Suočen s kaznama od Googlea za toksične povratne veze
- Ukratko, revizija vaše stranice može otkriti probleme koji vas mogu koštati prometa i prodaje.
SEO Revizija
Dobra vijest je da vam ne treba mnogo SEO alata da bi se uspješno izvršila SEO revizija.
Tijekom procesa revizije koristit ćemo pet glavnih alata:
Semrush alat za reviziju web-mjesta — Ovo je sveobuhvatan pogled odozgo prema dolje na izvedbu vaše stranice
Google Analytics — Google Analytics pruža mjerne podatke i podatke o uspješnosti vaše stranice u njihovoj tražilici
Google Search Console — Google Search Console omogućuje vam da vidite je li vaša stranica ispravno indeksirana i kako se pojavljuje u SERPu
Google PageSpeed Insights — PageSpeed Insights mjeri izvedbu stranice vaše web stranice za mobilne i stolne platforme
Googleov alat za testiranje označavanja sheme — Ukoliko gradite shemu za svoju web-lokaciju (o čemu ćemo se malo pozabaviti), htjet ćete biti sigurni da je kod izrađen ispravno bez pogrešaka. Googleov alat za testiranje označavanja sheme omogućuje vam da testirate i provjerite je li vaša shema bez grešaka
Kako napraviti SEO reviziju?
Evo koraka za provođenje učinkovite SEO revizije:
1. Pretražujte svoju web stranicu
Ukoliko ste izvršili nekoliko ažuriranja na svojoj web stranici, trebali biste zatražiti da tražilice “puzaju” po njoj. Indeksiranje se odnosi na proces snimanja cjelokupnog sadržaja na vašoj web stranici, koji se zatim koristi za usmjeravanje korisnika weba na vašu web stranicu. To znači da ako ste napravili velike promjene na svojoj web stranici, ali tražilice još nisu prikupile najnovije snimke, korisnici neće biti usmjereni na vaš novi sadržaj.
Indeksiranje vaše web-lokacije može vam pomoći da identificirate nekoliko problema s vašom web-lokacijom. Na tržištu postoji niz alata za SEO reviziju koje možete koristiti za indeksiranje vaše web stranice umjesto vas. To vam omogućuje da uštedite puno vremena. Sve što trebate učiniti je unijeti URL svoje web stranice i prepustiti SEO alatu za reviziju da obavi posao umjesto vas. Alat će proći kroz vašu web stranicu na isti način na koji bi algoritam za tražilice i procijeniti vašu web stranicu na isti način.
Nakon što završi, alat će generirati analizu nekoliko komponenti vaše web stranice kako bi vam pomogao identificirati probleme, kao što su dupliciranje sadržaja, veze koje nedostaju, neadekvatan broj riječi za sadržaj i prekomjerna preusmjeravanja. Sve su to čimbenici koji mogu utjecati na izvedbu vaše web stranice na tražilicama. Kada dobijete ove informacije, možete unijeti izmjene na svoju web-lokaciju kako biste riješili te probleme.
2. Provjerite tražilice za probleme s indeksiranjem
Osim korištenja alata za SEO reviziju, svoju web stranicu možete pretraživati i ručno koristeći željene ključne riječi. Možete prebrojati broj svojih web stranica koje se rangiraju u rezultatima pretraživanja i provjeriti pojavljuju li se na vrhu ili blizu vrha. To će vam dati ideju o tome kako vaša web stranica radi. To će vam također omogućiti da utvrdite indeksira li se vaša web stranica ispravno.
Ukoliko pretražujete primarni URL svoje web stranice, možete vidjeti broj vaših web stranica koje su indeksirane od strane tražilica. Ako jedna od vaših web stranica nije vidljiva, možete pretražiti taj određeni URL da vidite pojavljuje li se. Ako postoji web-stranica koja se ne indeksira, možda postoji problem s meta oznakom robota na vašoj web-lokaciji. Meta robots oznaka daje upute tražilicama kako da tretiraju sadržaj vaše web stranice za indeksiranje. Ako je oznaka pokvarena ili korištena nepravilno, tražilice neće indeksirati vašu web stranicu.
3. Provjerite je li vaša web stranica rangirana na prvoj stranici vaše robne marke
Kada razvijate SEO strategiju, imajte na umu da ništa što radite nije u vakuumu. Morate unijeti izmjene ili poboljšanja na svoju web stranicu i svoj drugi digitalni marketing. Međutim, imajte na umu da vaši konkurenti mogu raditi iste stvari. Rangiranje na tražilicama usporedba je uspješnosti web stranica unutar određene industrije. Ne možete jamčiti da je vaša web stranica visoko rangirana za sve vaše ključne riječi, ali slijedeći najbolje primjere iz prakse možete poboljšati svoje rezultate.
Koristeći svoje ključne riječi, pretražite svoju web stranicu i pogledajte gdje se nalazi. Vaš cilj mora biti doći do prve stranice rezultata pretraživanja. Što je više stranica unatrag vaša web stranica, manja je vjerojatnost da će korisnici weba kliknuti i pronaći je. Ako je vaša web stranica na prvoj stranici rezultata pretraživanja, povećavate svoju izloženost novim posjetiteljima i kupcima web stranice.
4. Izvršite SEO provjeru na stranici
SEO provjera na stranici omogućuje vam da utvrdite jesu li elementi koji su vam potrebni za optimizaciju web-mjesta postavljeni i rade li dobro. To uključuje procjenu cjelokupnog sadržaja vaše web stranice, kao i izvornog koda. Ako dobro optimizirate svoju web stranicu, ona će generirati informacije koje tražilice trebaju za točno indeksiranje vaše web stranice. Sadržaj će također biti relevantan za ono što korisnici pretražuju, tako da će se s njime poželjeti baviti i pomoći će tražilicama da identificiraju vašu web stranicu kao jednu s ovlasti. To znači da imate ključne riječi visoke vrijednosti strateški ugrađene u vaš visokokvalitetni sadržaj na vašim stranicama i objavama.
Iako ključne riječi nisu toliko vrijedne kao što su bile, budući da su algoritmi tražilica s vremenom postali napredniji, one su još uvijek važna komponenta svake SEO strategije. Ono što postaje sve vrijednije je koliko je relevantan sadržaj vaše web stranice. Mora biti relevantan za ono što vaši korisnici traže. Drugim riječima, ne samo da bi vaše ključne riječi trebale biti postavljene strateški, već i sadržaj koji okružuje te ključne riječi mora biti zanimljiv, čitljiv i koristan za čitatelje.
Provođenje SEO provjere na stranici također će osigurati da vaša web stranica radi kako bi trebala. To znači da je korisničko iskustvo onoliko izvrsno koliko je moguće. Pobrinite se da je vaša stranica jednostavna za navigaciju i da se brzo učitava. Ako koristite oglase za zaradu, pobrinite se da ne ometaju upotrebljivost vaše stranice ili možete izgubiti više nego što dobivate s oglasima. Također, testirajte svoju web stranicu na pametnim telefonima i drugim mobilnim uređajima. Ako se vašom web-stranicom nije lako kretati na mobilnom uređaju kao u web-pregledniku, tada morate napraviti velike promjene.
5. Provjerite ima li na svojoj web stranici duplikat sadržaja
Objavljivanje dupliciranog sadržaja može oštetiti vaše SEO napore. Ako tražilice otkriju da na vašoj web stranici postoji sadržaj sličan onom na drugoj, tražilice će kazniti vašu web stranicu. Dio proizvodnje pouzdanog i relevantnog sadržaja je i osiguravanje da je originalan. Ponekad tvrtke niti ne shvaćaju da njihove web stranice imaju duplikat sadržaja, pa je vrlo važno temeljito pregledavati svoju web stranicu. Uklonite ili prepišite sve što se može smatrati dupliciranjem.
Dupliciranje ne mora biti ni s drugih web stranica. Ako tražilice otkriju da vaša web-stranica ima duplikat sadržaja između vlastitih stranica, izgledat će kao da pokušavate ubaciti svoju web-stranicu bez stvarnog pružanja informativnog sadržaja. Pazite da ne samo kopirate ili ponavljate informacije sa svojih stranica kako biste popunili prostor. Provedite vrijeme stvarajući originalan, zanimljiv sadržaj na cijeloj web stranici kako bi tražilice prepoznale te napore i rangirale vašu stranicu visoko u rezultatima pretraživanja.
6. Pregledajte svoju web stranicu i brzinu stranice
Možda ćete se iznenaditi koliko brzo posjetitelji napuštaju web stranicu koja se ne učitava dovoljno brzo. Možda mislite da imate minutu ili čak 20 sekundi, ali, nažalost, nemate. Istraživanje koje je proveo Google otkrilo je da će više od 50% mobilnih posjetitelja otići ako se web stranici učitava dulje od tri sekunde. Stoga provjerite sve elemente koji uzrokuju sporo učitavanje stranice. To znači da bi vaši videozapisi i slike trebali biti manji, a vaša web stranica mora biti smještena na brzom poslužitelju.
7. Provedite reviziju povratne veze
Revizija povratnih poveznica procjenjuje veze koje upućuju na vašu web stranicu. Zapravo, testirate te veze na njihovu vlastitu pouzdanost i autoritet. Ako tražilice ne vjeruju stranicama koje povezuju na vas, onda neće visoko rangirati vašu web stranicu.
Želite da web-stranice koje povezuju na vašu web stranicu same po sebi dobro rangiraju i da imaju izvrsno ovlaštenje za domenu. Ako postoje povratne veze s web-mjesta koje nemaju sadržaj povezan s vašim ili koje se više ne ažuriraju redovito, onda najvjerojatnije dovode vašu web stranicu dolje. Najbolje povratne veze su one s sidrim oznakama koje se blisko ili točno podudaraju s vašima na njihovim stranicama.
8. Procijenite svoj organski promet pretraživanja
Organski promet pretraživanja odnosi se na posjetitelje koji dođu na vašu stranicu putem tražilica ili bez upotrebe plaćenih oglasa. Mnogo je vjerojatnije da će organski promet imati veći postotak razgovora, jer su ti posjetitelji teoretski motivirani čitati ili gledati sadržaj vaše web stranice. Možda su tražili nešto relevantno za ono što imate na svojoj web-lokaciji. Postoji mnogo web alata koje možete koristiti za praćenje vašeg organskog prometa kako biste utvrdili rade li vaši SEO napori.
Nakon što dobijete ove informacije, možete filtrirati one posjetitelje koji su došli na vašu web stranicu putem pojmova za pretraživanje. To vam može pomoći da odredite koje ključne riječi dobro funkcioniraju i eliminirati one koje ne rade. Također možete filtrirati posjetitelje koji su pronašli vašu web-lokaciju jednostavnim pretraživanjem imena vaše tvrtke. Širenje vašeg poslovanja znači traženje novih kupaca, a organski promet koji je došao na vašu web stranicu bez pretraživanja vašeg imena najvjerojatnije je nov za vašu tvrtku. Svoje marketinške napore možete prilagoditi oko ključnih riječi koje generiraju najučinkovitije rezultate.
9. Potražite neispravne veze i popravite ih
Kada je SEO u pitanju, korisničko iskustvo je ključno. Ako na vašoj web stranici postoji nešto što ne pruža zanimljivo i jednostavno iskustvo, vaši posjetitelji mogu brzo kliknuti. Neispravna veza može biti frustrirajuća za web korisnike i može učiniti da vaša web stranica izgleda neprofesionalno i zanemareno.
Veze koje vode do pogreške, kao što je pogreška 404, smatraju se neispravnima. Kako biste osigurali da se posjetitelji weba vode na pravi sadržaj, provjerite sve svoje veze (interne i vanjske). Evo nekoliko načina da izbjegnete i popravite neispravne veze:
Ažurirajte sadržaj umjesto da ga uklanjate: Umjesto uklanjanja web stranice, možete osvježiti ili ažurirati njezin sadržaj. To vam može pomoći u sprječavanju neželjenih 404 pogrešaka koje se mogu izbjeći koje mogu biti rezultat uklanjanja sadržaja na koji se povezuju druge web stranice.
Koristite 301 preusmjeravanje: ako sadržaj još uvijek postoji na vašoj web stranici, ali je jednostavno promijenio lokaciju ili ste ažurirali strukturu svoje web adrese, možete preusmjeriti svoje posjetitelje na novu stranicu pomoću 301 preusmjeravanja. To ne samo da poboljšava vaše korisničko putovanje, već i omogućuje tražilicama da održavaju svoj indeks ažurnim.
Obratite se webmasteru i zatražite ažuriranu vezu: ako dođe do pogreške 404 jer vanjska web-lokacija koristi netočnu web-adresu za povezivanje s vama, možda ćete moći riješiti problem tako da kontaktirate i zatražite ažuriranje od webmastera ili autora.
10. Potražite mogućnosti i nedostatke sadržaja
Provođenje SEO revizije prvenstveno se odnosi na traženje praznina i prilika. Nakon što je vaša revizija završena, moći ćete pronaći slabosti u svojoj SEO strategiji. Možda vam nedostaje brzina stranice ili da postoje ključne riječi koje ne koristite.
Rješavanje problema koje nađete samo će dovesti do boljih rezultata. Svaka pogreška ili praznina prilika je za poboljšanje. Sve što trebate učiniti je izvršiti SEO reviziju i ispravno pregledati rezultate kako biste poboljšali izvedbu svoje web stranice.