baza-znanja Mala Jupiter Škola

Uvod u sadržajni marketing – Mala Jupiter Škola 3. Tjedan I

uvod u sadržajni marketing

Uvod u sadržajni marketing 

Bez sadržajnog marketinga nema ni dobre optimizacije za tražilice (SEO).

Uvod u sadržajni marketing – Otkrijte kako stvoriti uspješnu strategiju marketinga sadržaja koja će vam pomoći da dosegnete svoju publiku i povećate konverzije.

Vaši klijenti, potencijalni klijenti i publika žele vrijedan sadržaj od vas. I taj sadržaj treba doseći članove publike na način koji se čini prirodnim i organskim, a ne ometajući.

Marketing sadržaja pomaže tvrtkama u tome, a opisuje proces privlačenja, uključivanja i oduševljenja vaših ciljnih tržišta.

Držite se učinkovitog sadržajnog marketinga – i kao rezultat toga, povećati konverzije, poboljšati svijest o robnoj marki, povećati prihod, uspostaviti se kao lider u industriji i još mnogo toga.

Bilo da tek počinjete osmišljavati strategiju ili osvježavate postojeću, nikada ne škodi ponovno procijeniti svoj proces i osmisliti nove načine za stvaranje i dijeljenje sadržaja koji vaša publika želi. 

U ovom članku dati ćemo vam pogled na sadržaj marketinga iz ptičje perspektive, vrste sadržaja marketinga, primjere marketinga sadržaja i kako pokrenuti strategiju.

Što je sadržajni marketing?

Uvod u sadržajni marketing 

Sadržajni marketing je proces planiranja, stvaranja, distribucije, dijeljenja i objavljivanja sadržaja putem kanala kao što su društveni mediji, blogovi, web-stranice, podcastovi, aplikacije, priopćenja za tisak, tiskane publikacije i još mnogo toga. 

Cilj je doseći svoju ciljanu publiku i povećati svijest o brendu, prodaju, angažman i lojalnost.

Zašto je sadržajni marketing važan?

  • Obrazujte svoje potencijalne klijente i potencijalne klijente o proizvodima i uslugama koje nudite
  • Povećajte konverzije
  • Izgradite odnose između svojih kupaca i poduzeća koji rezultiraju povećanom lojalnošću
  • Pokažite publici kako vaši proizvodi i usluge rješavaju njihove izazove
  • Stvorite osjećaj zajednice oko svog brenda

Vrste sadržajnog marketinga

Postoji mnogo vrsta sadržajnog marketinga koje možete odlučiti uključiti u svoju strategiju – evo nekih od najčešćih:

1. Društvene mreže

S više od 3,6 milijardi globalnih korisnika društvenih medija, lako je razumjeti zašto toliko tvrtki ulaže u marketing na društvenim mrežama. 

Postoji niz platformi (npr. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Snapchat) s kojima možete raditi i nekoliko načina na koje možete kreirati i dijeliti sadržaj na svakoj od njih (npr. fotografije, videozapisi uživo, unaprijed snimljeni videozapisi, priče).

2. Infografike 

Infografika prikazuje sadržaj, informacije i podatke u lako razumljivom grafičkom formatu. Uz mješavinu jednostavnih riječi, kratkih izjava i jasnih slika, infografika je izvrstan način za učinkovitu komunikaciju vašeg sadržaja. 

Dobro funkcioniraju ako pokušavate izvući obrazovnu i/ili složenu temu tako da je svi članovi publike mogu razumjeti.

3. Blogovi

Blogovi su moćna vrsta ulaznog sadržaja i dopuštaju puno kreativnosti u smislu svoje svrhe i teme. S blogom možete raditi stvari poput promoviranja drugog internog i vanjskog sadržaja i članaka na blogu putem veza, dodavati gumbe za dijeljenje na društvenim mrežama i uključivati ​​informacije o proizvodu.

4. Podcasti

Podcastovi omogućuju puno kreativnosti jer mogu biti o bilo kojoj temi po izboru. Osim toga, vi određujete druge čimbenike povezane s podcastom, kao što su ritam epizoda, tko je na podcastu, gdje oglašavate podcast i koliko su epizode dugačke.

5. Video

Prema istraživanju Wyzowla, 69% potrošača kaže da radije saznaju o proizvodu ili usluzi robne marke putem videa. 

Osim toga, video marketing može povećati konverzije, poboljšati ROI i pomoći vam u izgradnji odnosa s članovima publike. Možete odlučiti podijeliti svoj video sadržaj na platformama društvenih medija, odredišnim stranicama ili na web-stranici suradnika.

6. Plaćeni oglasi

Plaćeni oglasi mogu vam pomoći da dosegnete široku publiku i omogućiti vam da se pozicionirate na svim mjestima na kojima želite da vas vide — plaćeni oglasi su posebno korisni kada su upareni s ulaznim marketingom. 

Postoji mnogo mjesta na kojima možete dijeliti plaćene oglase, uključujući društvene mreže, odredišne ​​stranice, bannere i sponzorirani sadržaj.

Sadržajni marketing za SEO i organski promet pretraživanja

Zatim možemo pogledati na koje načine marketing sadržaja može utjecati na vaše rangiranje u tražilicama putem SEO-a (optimizacija za tražilice).

SEO je sama po sebi složena strategija koja zahtijeva česte revizije i rad na vašoj web stranici i izvan nje.

Osnove sadržajnog marketinga su jednostavne. Google gleda na dvije stvari kada procjenjuje kako rangirati web-mjesta za određeni upit korisnika: autoritet i relevantnost.

Što su ova dva čimbenika veća za određenu web-lokaciju ili pojedinačni dio sadržaja, to će se ona više rangirati u rezultatima pretraživanja i više prometa će dobiti.

Stoga je u vašem interesu maksimizirati ova dva čimbenika za relevantne korisničke upite.

Dobar marketing sadržaja može vam pomoći da učinite oboje.

Spajanje SEO-a i sadržajnog marketinga

Nije pitanje SEO naspram sadržajnog marketinga. Pitanje je kako ćete snažnim SEO-om poboljšati vidljivost svog ionako izvrsnog sadržaja. 

Ukoliko tek počinjete s bilo kojim od njih, evo nekoliko načina na koje možete koristiti sadržajni marketing i SEO zajedno kako biste postigli bolje rezultate:

Dizajnirajte svoj sadržaj imajući na umu tražilice.

To ne znači da biste trebali puniti svoj sadržaj ključnim riječima, otprilike 2005. Umjesto toga, to znači biti svjesni kako radi tražilica. Tražilica pokušava shvatiti o čemu se radi na stranici ili blogu, a zatim ih u skladu s tim katalogizira.

Sa stajališta marketinga sadržaja, to bi moglo značiti razbijanje vašeg sadržaja na pojedinačna tematska područja, pri čemu je svako što je moguće uže fokusirano.

Na primjer, ako imate salon automobila i želite se baviti teškim sadržajnim marketingom za marke koje obično imate na zalihama, ne biste željeli staviti svoje Chevroletove i Fordove na istu stranicu. Imali biste i Chevy stranicu i stranicu Forda. 

Ili biste imali stranicu za limuzine, a drugu za SUV. Što je vaš fokus čvršći, tražilici je lakše shvatiti gdje se najbolje uklapa u širu sliku.

Ukoliko vam je potrebna pomoć u pronalaženju ključnih riječi koje imaju smisla za vaše poslovanje kako biste mogli pisati ispravno optimiziran sadržaj, upotrijebite čarobni alat ključnih riječi da pronađete inspiraciju. 

A On Page SEO Checker može vam pomoći da analizirate još više – dobivate ideje za sadržaj i strategije i još mnogo toga!

SEO naspram sadržajnog marketinga: Možete li imati jedno, a ne drugo?

Sadržaj i SEO moraju surađivati ​​kako bi korisnicima pružili relevantan sadržaj koji privlači pažnju. Ukoliko prodajete izvrstan proizvod, morate napisati sadržaj koji privlači korisnike. To zahtijeva solidnu SEO strategiju. SEO bi trebao biti značajan dio planiranja koje uključuje razvoj odgovarajućeg plana marketinga sadržaja; nije zamišljeno kao naknadna misao ili opcija. Ukoliko nitko ne može vidjeti vaš sadržaj, je li to sadržajni marketing?

Postoji određena sinergija koja postoji između SEO-a i content marketinga, pogotovo kada se oboje dobro radi i koordinira. To je razlog zašto vrhunske tvrtke za marketing sadržaja imaju odnose sa SEO stručnjacima; znaju da im je potreban SEO da bi sadržaj funkcionirao.

Ukoliko se bavite vlastitim marketingom, morate mu pristupiti baš kao što bi to učinio profesionalac. Pogotovo kada je SEO u pitanju. 

To znači poznavati svoju publiku, razumjeti svoju temu, imati ideju o svojoj cjelokupnoj strategiji, a sve uz optimizaciju sadržaja za pretraživanje.

Zvuči kao puno posla, ali vaši analitički podaci pokazat će vam koliko je velika isplata na putu.

SEO i sadržajni marketing ipak su maraton, a ne sprint.

Uvod u sadržajni marketing – Mala Jupiter Škola 3. Tjedan I

Jupiter Media

Facebook