SEO ili optimizacija za tražilice je proces koji organski rangira vašu stranicu u rezultatima pretraživanja.
Postoji par sustava kada se radi o SEO-u, ali 90% pretraživanja odvija se na Google-u pa ćemo se naravno orijentirati baš na njega.
Kada bi taj cijeli sustav pretraživanja usporedili s nečim, najbolje bi bilo zamisliti knjigu, jako debelu knjigu. Na kraju knjige se uvijek nalazi index koji vam govori gdje se nešto u knjizi nalazi i što se spominjalo.
Tako otprilike Google i njegov index sistem funkcionira.
Ako je vaša web stranica na prvoj stranici google tražilice, to znači da ste obavili vrlo dobar posao u pričanju određene teme ili pojma.
Zašto je vrlo važan za web stranicu?
Prema istraživanju, prva tri rezultata koja se prikažu na Google tražilici, odnose 70% klikova (nakon prva tri, ljudi uglavnom ni ne gledaju ostale rezultate).
Najveći dio klikova odnosi naravno prvi rezultat, 40%, drugi 20%, a treći 10%.
Kako Google uopće određuje što ide na prvu stranicu tražilice?
Najveću ulogu ovdje ima relevantnost. U tom slučaju morate biti sigurni kako vaša web stranica ima upravo ono što je netko i tražio kada je došao do vaše stranice.
Dodano na relevantnost, želite da vaša stranica bude korisna. Kada osoba klikne na vašu stranicu, informacije koje je tražio moraju mu biti lako dostupne.
Zamislite kada tražite neku informaciju i nalazite se na nekoj web stranici, ako niste pronašli ono što ste tražili, da li se zadržavate ili idete dalje?
Vrste SEO optimizacije
Postoje dva osnovna načina kako se radi sa SEO optimizacijom vaše stranice – ONPAGE I OFFPAGE.
ONPAGE SEO jednostavno govori Google-u i čitatelju da vaša stranica sadrži potrebne informacije o traženom pojmu. Da postoje svi indikatori potrebni za dobru optimizaciju. I zapravo, da imate sve ispravne ključne riječi na stranici.
ONPAGE SEO je puno lakši za savladati jer većina promjena koje su potrebne su u vašoj kontroli.
Na primjer, ako je vaša stranica o kolačima, želite da su prave ključne riječi u naslovu, u tijelu teksta i u slikovnom opisu. Također da imate relevantne ključne riječi koje imaju veze s kolačima.
Kada se radi o OFFPAGE SEO-u, morate se potruditi da se s drugih web stranica ljudi povezuju na vašu odnosno dolaze k vama. To se zove link building.
OFFPAGE SEO je malo više izvan vaše kontrole jer se oslanjate na druge ljude kako bi vjerovali da je vaša stranica vrijedna linka. Ako imate odgovarajući sadržaj i umrežavanje s vašom industrijom ili tematskim područjem, onda ste bez brige.
Kako prolazimo cijeli SEO proces, znajte da mu je potrebno vremena, ali i uloženog truda. Ponekad se čini da je frustrirajuće jer se rezultati dobre SEO optimizacije ne vide onoliko brzo koliko bi vi to i htjeli.
Ako se sve radi ispravno, sami rezultati optimizacije mogu trajati mjesecima pa čak i godinama, ovisno o temi.
Obratite nam se s povjerenjem 🙂
Ne zaboravite pratiti nas na društvenim mrežama!