Uvod u Google Analytics
Google Analytics Tečaj
Uvod u Google Analytics – Google Analytics jedan je od mnogih alata koje Google pruža kako bi pomogao ljudima da razumiju što posjetitelji rade na njihovoj web stranici.
Alat vam omogućuje praćenje i analizu kritičnih podataka o vašoj web-lokaciji i posjetiteljima stranice. Veliko pitanje koje ljudi postavljaju: “Je li Google Analytics besplatan?” — Da, i to je jedan od najpopularnijih besplatnih alata.
Količina podataka koje pruža Google Analytics čini ga bitnom komponentom internetskog alata svakog upravitelja web-mjesta ili trgovca.
Sam Google ima jedan odličan Tečaj za Google Analytics za početnike.
Što je Google Analytics?
Uvod u Google Analytics
Google Analytics je vrhunska analitička platforma za praćenje uspješnosti web-lokacije ili aplikacije. To je dio niza alata koje pruža Google koji uključuju Google Search Console i Google Tag Manager. Pogledajte ovaj članak u kojem možete pronaći pomoćne alate koji koriste Google Analytics.
Platforma vam pruža potpunu sliku o izvedbi vaše stranice. Prikuplja ogromnu količinu podataka i inteligentno ih obrađuje. Zatim generira izvješća koja vam prikazuju te podatke. Ta su izvješća ono što možete koristiti za stjecanje kritičnog uvida u svoju web-lokaciju i ljude koji je posjećuju.
Prikupljanje podataka
Prvi element Google Analyticsa je prikupljanje podataka. Platforma može prikupiti širok raspon podataka o vašoj web-lokaciji i načinu na koji je posjetitelji koriste. O točnoj prirodi prikupljenih podataka detaljnije će se raspravljati kasnije. Uključuje, prije svega:
- Koliko posjetitelja vaše stranice imaju.
- Odakle posjetitelji dolaze na vaše stranice.
- Kako ti posjetitelji napreduju kroz vašu stranicu.
- Što posjetitelji rade na vašim stranicama.
- Kako posjetitelji stupaju u interakciju s elementima na vašim stranicama.
- Koliko dugo posjetitelji provode na vašim stranicama.
- U kojoj fazi posjete korisnici napuštaju vašu stranicu.
Google Analytics koristi jednostavan JavaScript kod za prikupljanje svih ovih podataka. Taj kôd dobivate kada postavite Analytics za svoju web stranicu, kao što će biti objašnjeno kasnije. Kôd se dodaje svakoj stranici i stavlja kolačić u preglednik svakog posjetitelja stranice. Kolačić zatim šalje učitavanje vašoj Google Analytics koja izvješćuje o svakoj interakciji koju korisnik ima s vašom web lokacijom.
Koje vrste pogodaka prati Google Analytics?
Google Analytics radi s tri različite vrste učitavanja:
Učitavanje stranice — pogodak koji se šalje svaki put kada netko posjeti jednu od vaših stranica. Sadrži informacije poput uređaja i preglednika koji posjetitelji koriste. Također možete saznati koju od vaših stranica posjećuju.
Pogodak događaja — pogodak koji se šalje kada posjetitelj učini nešto na vašoj web-lokaciji. Mogli bi, na primjer, ispuniti obrazac, kliknuti vezu ili reproducirati video.
Pogodak transakcije/e-trgovine — pogodak koji se šalje kada posjetitelj stranice nešto kupi. Informacije kao što su stranice na koje je posjetitelj otišao prije kupnje mogu biti sadržane u tim učitavanjima. Daju se i jednostavniji uvidi, na primjer koje su proizvode kupili ili koliko su potrošili.
Obrada podataka
Google Analytics vam ne daje neobrađene podatke koje platforma prikuplja. Prvo obrađuje podatke, a zatim generira izvješća. Prva faza obrade podataka je odvajanje podataka po korisnicima i sesijama.
- Korisnički podaci — Ovo su podaci o različitim, različitim posjetiteljima vaše stranice. Google Analytics stvara jedinstveni, nasumični korisnički ID za svakog novog posjetitelja vaše stranice. Ako isti korisnik ponovno posjeti vašu web-lokaciju u budućnosti, Analytics prepoznaje korisnički ID.
Zatim će biti prijavljeni kao posjetitelji koji se vraćaju; ovo funkcionira samo ako posjećuju koristeći isti uređaj. Proces se može poništiti ako izbrišu vaš kolačić iz predmemorije preglednika.
- Podaci o sesiji — Sesija je vremensko razdoblje koje korisnik provede na vašoj web-lokaciji. Počinje učitavanjem stranice kada korisnik prvi put posjeti web-mjesto i nastavlja se sve dok na kraju ne napusti web-mjesto. Tijekom svake sesije Analytics prikuplja niz različitih vrsta podataka o sesiji.
Ti podaci o sesiji uključuju posjećene stranice, poduzete radnje i vrijeme provedeno na vašoj web-lokaciji. Te podatke možete koristiti za stjecanje uvida u ponašanje korisnika web-mjesta. To može biti ključno za razumijevanje izvedbe web-mjesta, o čemu ćemo govoriti u nastavku.
Generiranje izvješća
Podaci Google Analytics procesi prezentirani su vam u obliku izvješća. To su vizualni prikazi podataka. Osmišljeni su tako da olakšaju identifikaciju uzoraka i stjecanje uvida. Uostalom, poznato je da su vizuali učinkovitiji u prenošenju složenih ideja. Sljedeće je, na primjer, izvješće koje pokazuje broj korisnika koje stranica dobije u određenom vremenskom razdoblju:
Sva izvješća na Google Analyticsu prikazuju kombinaciju dimenzija i mjernih podataka. Važno je znati što je svaki od njih da biste razumjeli što vam govore različita izvješća.
Što su dimenzije i mjerni podaci u Google Analyticsu?
- Dimenzije — to su osnovni atributi prikupljenih podataka. “Država”, na primjer, je dimenzija koja se može dati za korisničke podatke. To će vam reći iz kojih zemalja dolaze korisnici stranice.
- Metrike — to su kvantitativna mjerenja; kažu ti broj nečega. Mjerni podatak ‘Sesije’, na primjer, govori vam koliko se sesija održalo na vašoj web-lokaciji u određenom vremenskom razdoblju.
Google Analytics stvara niz zadanih izvješća. Mnoge od njih ćemo detaljnije pogledati kasnije. Također možete izraditi prilagođena izvješća koja kombiniraju različite dimenzije i mjerne podatke.
Ne mogu se sve dimenzije i mjerni podaci kombinirati u izvješća. Svaki od njih ima ono što je poznato kao “opseg” – to je razina na kojoj se prikupljaju njihovi podaci. Različiti rasponi su “na razini korisnika”, “na razini sesije” i “na razini učitavanja”. Mogu se kombinirati samo dimenzije i mjerni podaci istog opsega.
Zašto vam treba Google Analytics?
Google Analytics možete koristiti za niz različitih namjena. U odjeljku u nastavku brzo ćemo pregledati tri najčešće aplikacije Google Analyticsa.
Analitika za marketing
Uvidi koje možete dobiti iz Analytics izvješća mogu biti od vitalnog značaja za poboljšanje vašeg marketinga. Prikupljeni podaci mogu vam pomoći da odgovorite na niz pitanja o vašim marketinškim naporima:
- Koliko prometa na vašu web stranicu privlače različiti marketinški kanali?
- Koje web stranice upućuju najviše posjetitelja?
- Gdje žive posjetitelji vaše stranice?
- Koja je stopa konverzije posjetitelja s različitih kanala?
Odgovori na ta pitanja pomoći će vam da bolje prilagodite svoje marketinške napore. Oni vam mogu pokazati kanale u koje možete ulagati i one od kojih se možete odmaknuti. Oni vam također mogu pomoći da bolje definirate svoju ciljanu publiku, među mnogim drugim korisnim uvidima.
Analitika za poboljšanje performansi web-mjesta
Izvješća analitike također su savršeno mjesto za učenje o vašoj web-lokaciji i ljudima koji je koriste. U ovom području još je više pitanja na koja vam platforma pomaže odgovoriti:
- Koja od mojih stranica ostvaruje najveći promet?
- Gdje na mojoj stranici odlaze posjetitelji?
- Koliko se brzo učitavaju stranice moje stranice?
- Je li vrijeme učitavanja duže za posjetitelje koji koriste mobilne uređaje?
Takve vrste uvida daju vam praktične puteve naprijed za poboljšanje izvedbe vaše web stranice. Umjesto nejasnog cilja poboljšanja prometa, možete imati konkretniji cilj. Mogli biste, na primjer, saznati da vaši postovi na blogu ostvaruju mnogo prometa – to bi vam moglo reći da bi njihova proizvodnja i njihova dobra promocija mogli dodatno povećati promet.
Analitika koja pomaže vašem SEO-u
Uvidi Google Analyticsa također su od neprocjenjive važnosti za informiranje vašeg SEO-a. Platforma pomaže odgovoriti na niz pitanja o tome kako korisnici pronalaze vašu web-lokaciju i komuniciraju s njom:
- Koliko prometa pretraživanja ostvaruje vaša stranica?
- Koja od vaših odredišnih stranica ostvaruje najveći promet?
- Koje upite za pretraživanje posjetitelji koriste za pronalaženje vaše stranice?
- Koja je stopa napuštanja stranice za posjetitelje iz različitih izvora?
U SEO-u, kao iu mnogim stvarima, informacija je moć. Što više znate o posjetiteljima svoje stranice i ciljanoj publici, to bolje. Google Analytics je platforma koja pruža mnoštvo podataka. Pristupite pravim izvješćima i procijenite ih, a to može pomoći u povećanju ROI-a koji vidite svojim SEO naporima.
Uvod u Google Analytics – Mala Jupiter Škola – 6. Tjedan I